سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با مراجع و علما

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش را از هدفش دور می‌کند، گفت: سند تحول آموزش و پرورش، سند خوبی است، ولی اقتضائات زیادی برای اجرای آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قم به عنوان خاستگاه انقلاب، باید در دستگاه های مختلف نظام مورد توجه ویژه قرار گیرد و این مسئله  به معنای آن نیست که مردم قم انتظارات خاصی را برای خود داشته باشند؛ بلکه جایگاه قم اقتضای آن را دارد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: 300 رشته در حوزه های اسلامی، 100 هزار طلبه از ایران و 130 کشور دنیا در قم حضور دارند و علاوه بر این ها 100 مرکز پژوهشی نیز فعالیت می کنند که این آمار نشان می دهد حجم تولید در قم بسیار بالا است؛ حضور مراجع نیز منشاء خیر است، لذا کار کردن برای قم فقط به این شهر محدود نیست و در همه جهان موثر خواهد بود.

وی افزود: در نگاه ما حوزه تراز، هم مطالبه‌گر است و هم پاسخگو. حوزه با تاریخ و خدمات بسیار خوبی که ارائه کرده در عصر انقلاب نیز وظایف مهمی دارد و البته مطالبه‌گر نیز هست. از جمله کارهای مهم حوزه علمیه، تولید نظریه و علم است و می بایستی در حوزه های مختلف در راستای رفع نیازهای انقلاب و کشور تلاش شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: وضع کشور در تولید اسناد و برنامه ریزی ها خیلی بد نیست، بلکه در برنامه ها و اسنادی که در مجلس و سایر نهادها تهیه می شود، برای پیاده سازی و اجرای آن ها با مشکل روبرو می شویم، اسناد مهمی در کشور وجود دارد که تحقق و اجرای آن ها نیاز به حمایت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان  خود به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: سند تحول آموزش و پرورش، سند خوبی است، ولی اقتضائات زیادی برای اجرای آن وجود دارد. همچنین آموزش و پرورش نیز به حمایت و هدایت نیاز دارد، سند 2030 آموزش و پرورش را از هدفش دور می کند، برای اختصاص اعتبار باید به صورت پژوهش محور عمل کنیم تا منتهی به تولید فکر شود.

آیت الله اعرافی افزود: طرح 1414 را برای توسعه جامعه المصطفی با رهبری معظم انقلاب مطرح کردیم و بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت، زیرا معتقد بودند این طرح می تواند بسیار موثر باشد، البته این طرح هنوز در جایی مطرح نشده است و نسخه های اولیه آن در اختیار ما است.

وی افزود: ایده هایی را نیز برای ایجاد دانشگاه های اسلامی در نظر داریم که متفاوت از این روند معمول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha