جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

حوزه/ مجلس شورای اسلامی، نخبه پروری را در دستور کار داشته باشد، چرا که ما در کشور به پرورش استعدادهای نخبه نیاز مبرم داریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار جمعی از اعضای  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشتند: شهادت این آتش نشانان را تسلیت می گوییم و برای آنان طلب مغفرت می کنیم. گرچه در تشییع آنها نبودیم، اما در جلسه درس تفسیر امروز به یاد آنها بودیم. مساله ایثار و گذشت از برنامه ها و سفارشات رسمی دین ماست، اين بيان نوراني را ائمه(ع) فرمودند که اگر كسي جلو تعدی آتش یا سيل را بگیرد بهشت براي او واجب می شود! ما اطمینان داریم که فرشتگان منتظر آنان هستند. امیدواریم خدای متعال اینان را با اولیای الهی محشور و به بازماندگان آنها صبر جمیل مرحمت کند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشتند: مهمترین مساله این است که ما «انسان» و «مرگ» را نشناختیم! اگر بخواهیم فرهنگ جامعه در مردم و مسئولین سامان بپذیرد، باید بدانیم بدون معرفت نفس ممکن نیست.

ایشان ادامه دادند: مهمترین کار دین، معرفی انسان به خود اوست تا انسان بداند یک بدن دارد و یک روح ملکوتی که منزه از مرگ است و چون روح ملکوتی دارد، مرگ را می میراند نه این که بمیرد؛ لذا ما اگر ابدی هستیم، باید فرهنگ و کالای ابدی عقل و عدل را به همراه داشته باشیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: دو غده در غرب وجود دارد که جنگ جهانی اول و دوم، جنگ های نیابتی امروزی و دیگر مشکلات نتیجه آنهاست؛ یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح؛ تا این معارف الهی برای ما حل نشود، کاری از پیش نخواهد رفت.

ایشان ابراز داشتند: اولین دستور دین که در آیات ابتدایی سوره علق بر پیامبر(ص) نازل شده، مسئله «حیا» بود و بعد سخن از بگیر و ببند و جهنم به میان می آید؛ یعنی خداوند تاکید دارد قبل از هر کاری، انسانیت انسان را به او عرضه کنیم.

معظم له تصریح داشتند: انسان باید با همه وجود باور کند که خدا بیش از هر کس دیگری، عمر، تلاش و وقت انسان را از او می خرد و بیشترین بهاء را در قبال آن می پردازد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به اعضای کمیسیون های فرهنگی و آموزشی مجلس، بیان داشتند: کمیسیون های مختلف مجلس به ویژه کمیسیون های فرهنگی و آموزشی، تلاش کنند تا انسان عظمت خود را و حقیقت مرگ را بشناسد.

ایشان در ادامه تاکید داشتند: همچنین لازم است نخبه پروری را در دستور کار داشته باشید، چرا که ما در کشور به پرورش استعدادهای نخبه نیاز مبرم داریم.

معظم له در پایان اظهار داشتند: در مساله فرهنگ سازی، صحبت ائمه(ع) این است که سخنان ما فاصله های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را از جامعه می زداید و اگر جامعه اهل عدل و داد باشد، بیگانه نمی تواند در جامعه ما طمع کند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha