جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به این موضوع توجه داشت که تربیت بر تعلیم آموزش مقدم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تربیت اظهار داشتتد: به مربی نیاز داریم تا توانایی های بالقوه را تبدیل به توانایی های بالفعل کند. در انسان ها تمام توانایی ها به صورت بالقوه وجود دارد.

ایشان افزودند: خداوند افراد را با افکار پاک آفریده اگر انحرافی ایجاد شود از تربیت بد نشأت گرفته است.

حضرت آیت الله سبحانی خطاب به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفتند: در مجلس باید تربیت را بر تعلیم و آموزش مقدم بدانیم قصد انتقاد از کشور خود را ندارم اما نام وزارت آموزش و پرورش بهتر است که پرورش را مقدم بر آموزش بدانیم.

معظم له بیان داشتند: در آموزش وپرورش باید مربیانی حضور داشته باشند که متعهد و فاضل باشند تا سیاست ها را در مراکز آموزشی پیاده کنند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: اگر بخواهیم از نمونه های الگوهای غربی برای سیستم آموزش و پرورش استفاده کنیم درست نیست زیرا این الگوها با انقلاب ما سازگار نیستند.

ایشان ادامه دادند: فضای مجازی تمام کارهای ما را با خطر مواجه می کند، اگر نمی توانیم ماهواره را حذف کنیم، اما می توانیم مفاسد آن را کنترل کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که صدای نمایندگان باید از تریبون بلند باشد و دنیا بشنود، اظهارداشتند: اسلام جزو هویت ما است و هر برنامه ای که هویت ما را از بین ببرد غلط است.

ایشان خاطرنشان کردند: در زمان ریاست آقای ناطق نوری بر مجلس، گاهی بزرگان حوزه دعوت می شدند تا برای نمایندگان سخنرانی کنند؛ اگر این برنامه باشد و مراجع سخنرانی کنند، اتمام حجت می شود؛ اگر خلاف بگویند دیگر نماینده نیستند؛ اگر تفکر الحادی باشد سلب نمایندگی می شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر رئیس مجلس از بنده دعوت کند حاضر هستم برای نمایندگان بر اساس آیات و روایات صحبت کنم تا برآنان اتمام حجت شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha