پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهنگ

حوزه/ حجت الاسلام نوری با اشاره به وضع فرهنگی جامعه، گفت: اگر مسئولان دلشان به حال فرهنگ و نشر معارف اهل بیت(ع) می‌سوزد به حوزه فرهنگ توجه کنند و فقط شعار ندهند.

حجت‌الاسلام محمود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است، اظهار داشت: فرهنگ و مباحث اعتقادی به هم گره خورده اند و روحانیت نیز تبیین کننده فرهنگ دینی در جامعه هستند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ دینی را به جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: روحانیون مردم را به سمت و سوی حقیقت و خدا باوری سوق می‌دهند.

وی با بیان اینکه روحانیون طرح هجرت با حضور در مناطق محروم به مشکلات فرهنگی و دینی مردم رسیدگی می کنند، ادامه داد: سخنرانی، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و حل مشکلات مردم از اهم اقدامات روحانیون طرح هجرت است.

حجت الاسلام نوری به کمبود روحانی در شهرستان نهبندان و روستاهای اطراف اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از روستاهای این شهرستان فاصله بسیار کمی با یکدیگردارند و با توجه به اینکه تعداد روحانیون در این شهرستان کم است، پاسخگویی به نیازهای مردم امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس مذهبی، تبلیغ چهره به چهره را روش پیامبران دانست و بیان داشت: هیچ روشی مانند تبلیغ چهره به چهره کارساز و تأثیرگذار نیست، لذا باید از ظرفیت و پتانسیل بالای این نوع تبلیغ در تبیین و تبلیغ مبانی دینی استفاده کنیم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به وضع فرهنگی جامعه، گفت: اگر مسئولان دلشان به حال فرهنگ و نشر معارف اهل بیت(ع) می‌سوزد به حوزه فرهنگ توجه کنند و فقط شعار ندهند.

وی با تأکید بر اینکه نقش روحانیت، در زمینه توسعه فرهنگ دینی بیشتر از سایر اقشار جامعه است، ادامه داد: مسئولین باید توجه به این نکته داشته باشند که روحانیت، در دورترین مناطق به امر تبلیغ می‌پردازند، ولی از بسیاری امکانات محروم هستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha