سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی

حوزه/ کارشناس حوزوی در پایان با اشاره به رسالت حوزه در استحکام نظام اسلامی، گفت: حوزه های علمیه باید به اتاق فکری برای نظام تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی، در مراسم هفتگی هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون شهر همدان، در حسینیه کوی طلاب، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، با اشاره به زندگی  علما و منش آنها در روابط سیاسی گفت: هر عالمی طبق شرایط زمان دست به اقداماتی مانند اصلاح، سازش و مبازه با حکومت را انجام می داد. البته همه علمایی که با هدف اصلاح سازش می کردند را نمی توان روحانی حکومتی دانست، چرا که هدف افرادی همچون میرزای شیرازی، محقق کَرَکی، ملاعلی کنی و دیگر علمای قدیم حفظ ارزش های اسلامی بوده است. 

وی در رابطه با خصوصیات علمای دوره صفویه، ادامه داد: یکی از حکومت های شیعی بعد از امیر المومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) حکومت صفویه بود، از این رو علمای آن زمان از جمله محقق کَرَکی که با شاه طهماسب مدارا داشته به صورتی که شاه طهماسب به ایشان گفته حکومت از آن شما است.

حجت الاسلام صفری افلاکی تصریح کرد: عده ای از روحانیون نیز دنبال مادیات بودند که آنها در صنف روحانیت به حساب نمی آیند. آیت الله العظمی بروجردی(ره) گفته آنها دزد در لباس روحانیت هستند و مصداق بارز آنها روحانیون درباری حکومت ملعون پهلوی است.

وی با اشاره به دوران مشروطه اظهار داشت: مشروطه دارای تاریخ مهمی است که همه طلاب و اهل علم باید آن دوران را بند بند مطالعه کنند چون بیشترین خط و ربط های سیاسی حال حاضر ربط به آن دوره از تاریخ دارد.

این کارشناس حوزوی  در پایان با اشاره به رسالت حوزه در استحکام نظام اسلامی، گفت: حوزه های علمیه باید تبدیل به اتاق فکری برای نظام شوند، باید رفتار اسلامی و سبک زندکی اسلامی از انقلاب فهمیده شود، به تنهایی با گفتمان مشکلات حل نشده و گفتمان در مرحله نخست است، باید ساختار نظام و جامعه ، اسلامی شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha