پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ورود حضرت امام (ره) به میهن در روز دوازدهم بهمن ماه، حقیقتاً روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتابی مضاعف بخشید.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: روز ورود امام خمینی (ره) به کشور و سخنرانی ایشان در همان روز در بهشت زهرا(س) یکی از بهترین و ماندگارترین خاطرات ملت انقلابی ایران است که هیچ گاه از خاطره ها فراموش نمی شود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: البته نسل جوان امروز آن روزهای حماسه و خون و شور و نشاط انقلابی را ندیده و درک نکرده، اما از طریق همین تصاویر و عکس ها و فیلم های موجود باید آن ها را با روند شکل گیری نهضت حضرت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و نیز قضایای پس از آن آشنا کرد.

وی همچنین گفت: زمانی که شاه دیگر احساس کرد که جایی در این کشور ندارد و از ایران خارج شد، زمینه مناسبی برای ورود امام (ره) به ایران فراهم شد که البته بعد از چند روز کارشکنی دولت بختیار و بستن فرودگاه ها ، بالاخره در روز 12 بهمن ، قدوم مبارک امام (ره) بر میهن اسلامی مان مزین شد و آن استقبال میلیونی و تاریخی از ایشان به عمل آمد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: در آن ایام حقیقتاً برادری و اخوت و همکاری میان مردم به گونه ای بود که انسان تا حدود زیادی درک می کرد که در زمان صدر اسلام مسلمانان چگونه با یکدیگر بر اساس اخوت و ایثار رفتار می کردند.

وی با اشاره به این که دهه فجر روزهای ماندگاری در تاریخ این مرز و بوم رقم زد، گفت: همه ما مدیون زحمات و خدمات امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هستیم که این میراث عظیم و گرانقدر را برای ما به یادگار گذاشتند و باید نگاهبان آن باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha