جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد جواد شرافت

حوزه/ طلبه شاعر قمی گفت: ما باید بکوشیم که با زبان شعر و ادبیات به تقویت آرمان ها و ارزش های انقلابی در سطح جامعه کمک کنیم.

سید محمد جواد شرافت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: آنچه مورد انتظار است این که از همه ظرفیت ها برای تبیین آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی که برای تحقق آن ،جان فشانی و ایثارگری های بسیاری صورت گرفته ، استفاده کنیم و بی شک یکی از این ظرفیت ها وادی هنر و ادبیات به خصوص شعر است.

وی با بیان این که که شاعران باید با زبان شعر و متناسب با فهم و درک نسل جدید، آرمان های انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند، گفت: بیان اندیشه های انقلاب با مباحث علمی برای قشری از جامعه مفید است اما شعر تاثیر گذاری بالایی بر توده های مردم دارد و گاه مفید تر هم است.

این شاعر جوان آیینی همچنین با اشاره به نقش مهم شعرا ، نویسندگان و هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: شاعر و هنرمندی که انقلاب را عمیقاً باور دارد و آن را از ارزش های شیعی و اسلامی و تجلی اجتماعی می داند ناخودآگاه با هنر و بیان خود در همین مسیر گام برمی دارد.

 وی گفت: به لطف الهی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاعران انقلابی و جوان درخشش های ادبی و شعری بسیاری داشته اند که به برکت خود انقلاب و نظام اسلامی بوده و این روند همچنان ساری و جاری است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha