سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، دوری و پرهیز مسئولان از تجملات دنیوی را یکی از لوازم و عوامل مهم در حفظ و و تقویت روحیه انقلابی در بین آن ها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»؛ ضمن گرامیداشت دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حضرت امام (ره) با دلی مملو از اعتماد و توکل بر خدا این نهضت الهی را هدایت کرد و مردم نیز به خواست خدا با ایشان همراه شده و بزرگترین انقلاب مردمی قرن را به پیروزی رساندند.

وی افزود: آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دژخیمان پهلوی در سال 57 شد، در درجه اول خواست و عنایت الهی و در وهله بعد اخلاص و توکل حضرت امام(ره) و وحدت کلمه مردم تحت هدایت روحانیت و شخص امام (ره) بود.

این استاد حوزه با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه حیات نورانی خود در کمال ساده زیستی و دوری از زخارف دنیوی زندگی کرد، گفت: این روحیه ساده زیستی و دوری از تشریفات و تجملات باید همچنان در میان مسئولان وجود داشته باشد چرا که بدون این مساله نمی توان به حفظ و تقویت روحیه انقلابی آن ها چندان اُمید داشت.

وی خاطرنشان کرد: اساساً تعلق و دلبستن به دنیا باعث می شود که انسان جذب مادیات شود و در برابر مشکلات و سختی ها ، ایستادگی و مقاومت کمتری از خود نشان دهد و حال آن که مقابل استکبار جهانی ایستادن نیاز به صبر و مقاومت، ساده زیستی و حریت انقلابی و اسلامی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha