جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر آماده باش دادن به لشکرش خطاب به وی هشدار دادند: ما را از چه می ترسانید؟مردم ما فرزند جهاد و شهادت هستند؛ اگر رهبری معظم انقلاب اشاره کنند میلیون ها مسلمان برای جانفشانی در راه اسلام آماده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و همچنین جمعی از بسیج اصناف سراسر کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر با تبریک این ایام خجسته به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداختند.

ایشان به تلاش دشمنان برای انزوای علمای اسلام و تحقیر، تضعیف و تحریف دین اشاره داشتند و گفتند: با مرور کتاب های تاریخی متوجه می شویم که دین تکیه گاه علمای اسلام بوده است و بر این اساس تمدن اسلام را پایه ریزی کردند.

این مرجع تقلید افزودند: شیعه از ابتدا به تفقه در دین پرداخت و مردم را با احکام دین آشنا کرد و در راستای علومی که ریشه آنها از اهل بیت(ع) بود، در تمام جریانات علمی گام برداشتند.   

معظم له با اشاره به تلاش دشمنان برای ناشناخته ماندن دین در دنیا، افزودند: امام راحل(ره) تاکید می کردند، دشمنان نگذاشتند اسلام شناخته شود؛ قرن ها کار کردند تا اسلام را در یک آداب فردی منحصر کرده و مردم فکر کنند، اسلام فقط نماز و روزه است در حالی که اسلام در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و تمام ابعاد زندگی احکام دارد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از ارکان مهم اسلام است، گفتند: ما باید بدانیم همواره دشمنان از جمله عربستان در کمین هستند. 

ایشان بر حفظ ارزش ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند و گفتند: مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و در خدمت به  آنان لحظه ای کوتاه نیایند، چرا که همین مردم یکی از ارکان اساسی این انقلاب اسلامی هستند.

*اصلاح امور کشور با تکیه بر غرب غیرممکن است

معظم له با اشاره به اینکه باید برکات و همچنین آسیب های انقلاب را به دیگران شناساند، گفتند: یکی از اصول انقلاب، مبارزه با استکبار است؛ از این جهت ما نباید نسبت به غرب خوشبین بوده و فکر کنیم که با غرب می توان مباحث و امور کشور را اصلاح کرد و ارتباط مثبت داشت؛ چراکه این غیرممکن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: تفکر غربی ها سلطه گری، خود بزرگ بینی، قلدرمآبی و همفکری با صهیونیست است و به همین دلیل نمی توان با آنان ارتباط مثبت داشت و قرآن کریم آنان را یکی از دشمنان اصلی مسلمانان معرفی کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: تهاجم نظامی، تهاجم فرهنگی، تهاجم اقتصادی، تهاجم سیاسی و ... از قرون گذشته از سوی غربی ها آغاز شده و ما به خوبی آنان را شناخته و به درستی در مقابل آنان ایستاده ایم.

معظم له با بیان اینکه همواره سه دشمن در کمین ما مسلمانان است و در قرآن کریم نیز به آنان اشاره کرده است گفتند:کفار که همواره در حال دشمنی با مسلمانان است، منافقین و صهیونیست ها سه دشمن همیشگی مسلمانان است و نباید به هیچ عنوان از آنان غافل شد.

ایشان در بخش دیگری از بیانات سخنان خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفتند:اخیرا ترامپ به ارتش کشورش آماده باش داده است، ما را از چه می ترسانید؟مردم ما فرزند جهاد و شهادت هستند؛ اگر رهبری معظم انقلاب اشاره کنند، میلیون ها مسلمان برای جانفشانی در راه اسلام آماده هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به سخنان نخست وزیر انگلیس واکنش نشان دادند و تاکید کردند: برای ما خیلی بد است که یک زن از انگلیسی بیاید در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ما حرف بزند؛ باید آنقدر قوی باشیم که کسی جرات نکند علیه ما مطلبی بگوید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha