جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ابوالقاسم وافی

حوزه/ نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در دیدار مبلغان و مبلغات استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان، امام خمینی(ره) را الگویی مناسب برای اثر گذاری در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله ابوالقاسم وافی، امروز در دیدار مبلغان و مبلغات استان یزد که به مناسبت ایام الله دهه فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد حضور یافته بودند، اظهار داشت: عزت ملت ایران، در گرو پیروی از آرمان‌های امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان پیشوای آنها می باشد.

وی با بیان این که ذلت و خاری نتیجه پیروی نکردن از سخنان امام و پیشوای جامعه است، گفت: در زمان نافرمانی از پیشوا و امام، دشمنان بیدار و هوشیار هستند تا از این نقطه ضعف استفاده کرده و ضربه خود را به کشور وارد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: در سال های اولیه انقلاب اسلامی ایران، الگو برداری جامعه از شخصیت امام خمینی(ره) قابل مشاهده بود که خوشبختانه نتایج خوبی نیز برای کشور در پی داشت؛ امروز نیز می توان با الگو قرار دادن همان شخصیت والا، شاهد آن اثرات بود.

وی افزود: طلاب و روحانیون نیز باید امام خمینی(ره) را الگو و اسوه خود قرار داده و با خلوص نیت، به آموزه های دینی و معرفتی مردم توجه کنند.

آیت‌الله وافی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) هیچ عملی را برای غیر از خدا انجام نمی دادند، گفت: ما روحانیون نیز بایستی این رفتار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار داده و در جامعه اجرا کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در مسئله مراقبت از هجمه های فرهنگی، خاطر نشان کرد: اگر امروزه در جامعه، اخلاقیات تنزل یابد اثرات آن به مراتب از جنگ بیشتر خواهد بود و دیگر نیازی به خون و خونریزی نیست.

وی با بیان اینکه دشمن در طول سال های اخیر دشمنی خود را به هر شکلی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام و نظام اسلامی همواره در کمین مردم و در فکر نابودی انقلاب و اسلام هستند که در این زمینه نقش روحانیون در جامعه به واسطه ارتباط با مردم بسیار تاثیرگذار است.

آیت‌الله وافی با بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) گفت: روحانیون باید الگویی برای مردم باشند و آنها را نسبت به موقعیت حساس جامعه آگاه سازند، همچنین با فعالیت های درست و صحیح، خود را در دل مردم جای دهند و مطمئن باشند اگر اقدامات و عملکرد درستی به جای بگذارند، همیشه در میان مردم خواهند ماند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha