جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی

حوزه/ در سالهای اول انقلاب آرزو داشتم که روزی در حوزه چنین طلاب هنرمندی پرورش پیدا کنند؛ ولی امروز که به حوزه و انجمن خوشنویسی می نگرم افتخار می کنم که طلاب جزو بهترین هنرمندان کشور هستند و خوشنویسان مطرح کشور طلاب را از بهترین هنرمندان این عرصه می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی عصر امروز در گردهمایی اساتید و هنرمندان خوشنویس حوزوی در نگارستان اشراق قم گقت: سالها درس، مطالعه و تحقیق و علم پراکنی بدون توجه به ذوات مقدس اهل بیت(ع) و درک عشق خدا و اهل بیت(ع) به هیچ نمی ارزد.

وی افزود: زمانی که حافظ شیرازی از درد هجر و یاری سخن می گوید که وصف یافتنش را با کسی نمی تواند بیان کند، دقیقا شرح همین وصل را بیان می کند.

استاد خوش نویسی حوزه یادآورشد: امام راحل هنر را دمیدن روح تعهد در انسان می دانند؛ اگر هنر متعهد در فرد اثر بگذارد و این را از وحدت به کثرت تبدیل کند و اگر این اثر والا به هنرجویان برسد، آن هنرمند برد خود را کرده است.

مدیر حوزه علمیه مصطفی خان ساری گفت: خداوند روح خود را در کالبد انسان به امانت گذاشت و یکی از جلوه های این روح، در تعهد انسان است؛ هنرمند باید خود را با زمان همگام بداند و این روح را در کالبد جامعه بدمد.

وی گفت: در سالهای اول انقلاب آرزو داشتم که روزی در حوزه چنین طلاب هنرمندی پرورش پیدا کنند؛ ولی امروز که به حوزه و انجمن خوشنویسی می نگرم افتخار می کنم که طلاب جزو بهترین هنرمندان کشور هستند و خوشنویسان مطرح کشور طلاب را از بهترین هنرمندان این عرصه می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی عنوان کرد: وقتی این همه ظرفیت های عالی برای تبلیغ وجود دارد، طلاب باید به بهترین شکل ممکن با طی کردن مراحل علمی و تبلیغی و هنری از تمام توان برای نشر معارف اهل بیت(ع) بهره ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha