شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشکیل ائتلاف مبارزه با اسلام‌هراسی در سن دیگو

حوزه/ بیش از ۲۰ سازمان فعال مدنی و گروه‌های مذهبی در سن دیگو، روز گذشته اعلام کردند که قصد تشکیل ائتلاف جدیدی برای مبارزه با اسلام‌هراسی و پشتیبانی از آزادی مذهبی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فعالان مدنی، سازمان‌های حقوق بشر و گروه‌های مذهبی در سن دیگو در جنوب ایالت کالیفرنیا در آمریکا روز گذشته ائتلاف جدیدی برای مبارزه با اسلام‌هراسی و پشتیبانی از آزادی مذهبی تشکیل دادند.
به گفته حنیف محبی دبیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در این منطقه این ائتلاف با عنوان «انجمن آزادی مذهبی» توسط شورا زمانی تشکیل شد. 
گفته می‌شود سازمان‌های محلی بسیاری به گروه‌های حقوق مدنی مراجعه کرده و خواستار یافتن راهی برای مقابله با شرایط وخیم اسلام‌هراسی در آمریکا به ویژه پس از صدور حکم ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور توسط ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شدند.
جامعه آمریکا در لبه پرتگاه
حنیف محبی در یک کنفرانس خبری گفت: من نیازی نیست درباره وضعیتی که اکنون با آن روبرو هستیم زیاد صحبت کنم و تاثیرات حکم اجرایی جدید ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا برای شهروندان 7 کشور مسلمان و جلوگیری از ورود پناهندگان به این کشور را بر روی مردم بگویم. این وضعیت جامعه ما را به لبه پرتگاه سوق داده است.
محبی در ادامه گفت: این انجمن علیه تعصب و نفرت مبارزه خواهد کرد و هدف آن جلوگیری از به حاشیه رانده شدن و مورد هدف قرار گرفتن مسلمانان در آمریکا است.
به گفته محبی بیش از 20 سازمان و گروه در سن دیگو به این ائتلاف پیوسته‌اند و در کنفرانس خبری بیش از 50 نفر او را همراهی کردند.
این ائتلاف قرار است با تشکیل جلسات شهری، جامعه را آگاه کرده، همچنین یک خط تلفن اضطراری برای حوادث اسلام هراسی و صندوق حقوقی نیز تشکیل دهند.  
امام طاحا حسنی، مدیر مرکز اسلامی سن دیگو نیز گفت: هدف ما ایستادگی و متحد شدن با دیگر گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی، نه فقط مسلمانان است. ما در کنار یکدیگر، به مثابه یک جسم و یک قلب ایستاده‌ایم.
حمایت رهبران مسیحی از مسلمانان
چند رهبر مسیحی نیز حمایت‌شان را از مسلمانان اعلام کردند. شان هریس، یک کشیش باپتیست و رئيس شبکه اقدام ملی در سن دیگو گفت: ما نباید کشوری باشیم که تنها مسیحیان را می‌پذیرد بلکه ما باید از همه مردم استقبال کنیم.
کشیش بث جانسون رئیس مرکز ادیان عدالت کارگری نیز با تاکید بر اتحاد مذهبی میان گروه‌ها گفت: تمامی سنت‌های مذهبی و سیستم‌های اخلاقی دینی ما به ما آموخته‌اند که وظیفه‌ داریم ارزش انسانی را حفظ کنیم.
دیوید مورفی، مدیر اجرایی کمیته بین المللی نجات، یک آژانس اسکان مجدد پناهندگان در سن دیگو نیز گفت: این روایت نادرست که تروریسم همزمان با ورود پناهندگان به ایالات متحده آمده به شدت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بزرگ‌نمایی شد. درحالی که از سال 2001 تا کنون بیش از 800 پناهنده وارد آمریکا شده‌اند و هیچ یک از آنان هیچ حمله تروریستی مرتکب نشده‌اند. 
نخستین جلسه شهری این شورا  قرار است عصر جمعه، 3 فوریه در مرکز اسلامی سن دیگو برگزار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha