پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی کاهه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ فضای مجازی یکی از مهمترین آسیب های امروز جامعه است؛ اسباب وقوع جرم در فضای واقعی را ایجاد می کند؛ با وجود اینکه در جامعه، نهادهای مختلفی در مقابله با این فضا مشغول هستند هنوز این مشکل پابرجاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهدی کاهه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب دو امر در عرصه قضایی دارای اهمیت است که شامل سلامت و کارآمدی قوه قضاییه است.

وی افزود: رویکرد پیشگیری ومقابله با آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی از جمله راهکارهای قوه، برای عمل به منویات رهبر انقلاب است؛ در این زمینه گاهی اقدامات نرم  پیشگیرانه هزینه بسیار کمتری از مقابله های سخت دارد.

دادستان استان قم بیان کرد: برای رسیدن به دو راهکار پیشگیری و مقابله، نیازمند شناخت آسیب ها و تهدیدها هستیم؛ اگر پیش بینی درستی از آسیب ها و تهدیدها نداشته باشیم در پیشگیری و مقابله با شکست مواجه می شویم.

وی گفت: بنده 10 سال توفیق خدمت داشته ام و به همین خاطر شاکر هستم که در سنگر دیگری نیز مشغول به خدمت شده ام، شناخت اجمالی از اوضاع داشتم، ولی در همین مدت کوتاه اقدام به شناخت جامع از محیط های مختلف شهر کردیم.

کاهه اظهارکرد: در ابتدا تمام نقاط شهر به شکل محیط به محیط از حیث آسیب و تهدید اعم از اینکه با آسیب ویژه و اتفاقی مواجه هستند، شناسایی کردیم و در ادامه راهکارهایی برای  مقابله با این آسیب ها را پیش بینی شد.

دادستان استان قم بیان کرد: مرحله دیگر، آن بود که شناسایی کنیم که چه راهکارهایی تا کنون برای مقابله با این آسیب ها انجام شده است؛ و در هر منطقه چه کسانی هستند که این آسیب ها را ایجاد می کنند؛ یعنی افرادی را شناسایی کردیم که عادت به قانون شکنی دارند.

وی گفت: هفته گذشته برای کنترل سرقت، کلیه سابقه داران سرقت و یا محکومین به سرقت که حس می کردیم هنوز این امر در وجود آنها حل نشده است را دعوت کردیم و با آنها صحبت هایی مطرح شد.

کاهه اظهارکرد: فضای مجازی یکی از مهمترین آسیب های امروز جامعه است؛ اسباب وقوع جرم در فضای واقعی را ایجاد می کند؛  با وجود اینکه در جامعه، نهادهای مختلفی در مقابله با این فضا مشغول هستند هنوز این مشکل پابرجاست.

دادستان استان قم بیان کرد: در این زمینه پیشنهاد کردیم که با حضور چهارنهاد دادگستری، پلیس فتا، سپاه و اطلاعات، به صورت شورایی تصمیمی جدی برای مقابله با این عرصه داشته باشند و با تعیین دادسرا و قضات خاص فضای مجازی، مقابله پیشگرانه جدی در فضای مجازی شود و موازی کاری نشود.

وی گفت: در پارک های عمومی، در گذشته باغبان حضور داشت، ولی پارکبان حضور نداشت و به همین دلیل پارک ها به فضایی برای حضور اشرار مبدل شده بود که با تعامل با شهرداری این مساله ؛ 400 قهوه خانه فاقد جواز در قم وجود دارد که این محل ها، محل برنامه ریزی بسیاری از آسیب های اجتماعی است که در این مدت مواردی که اصلاح پذیر نیستند را پلمپ کردیم.

کاهه اظهارکرد: توقف ماشین های فراوان در سطح شهر به بهانه ماشین های عروسی و بستن شوارع باعث می شود که خدمت رسانی اورژانسی قطع شود و در نظم اخلال می شود و مسایل منافی عفت بوجود می آید و حرمت شهر قم و فرهنگ دینی شهر قم را لکه دار می کند؛ برخی از این کاروان ها در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) این کار را انجام می دهند که در این زمینه هشدار دادیم که با کسانی که این گونه عمل کنند با آنها برخورد می شود که در این زمینه 2 مورد برخورد انجام شد.

دادستان استان قم بیان کرد: برای اقدامات پیشگیرانه به مراکز هتلی و پذیرایی اخطاری داده شد که با این گونه حرکات همراهی نکنند، زیرا اگر این کار را انجام دهند با آنها برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha