پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اتحاد را رمز پیروزی انقلاب و ثبات سرزمین پهناور ایران دانست و تصریح کرد: اگرچه وضع دنیا، بسیار متلاطم و آشفته است، اما ایران به دلیل وحدت مردمانش جزیره ثبات و امنیت بوده و در آرامش مسیر خود را می‌پیماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در همایش تجدید بیعت عشایر خوزستان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، عشایر را سربازانی از سربازان آقا امام زمان(عج) خواند و اظهار داشت: نقش عشایر چه در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی، چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم نظام اسلامی، بسیار ویژه و تأثیرگذار بوده و خوزستان به داشتن چنین عشایری افتخار می‌کند.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر «عشایر ذخایر این ملت هستند و در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند»، گفت: عشایر ایران اسلامی با طوایف و پیروانشان پشتیبان مقتدری برای ولایت‌فقیه و مرجعیت دینی بوده و همچنان نیز با قدرت هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تحلیلی پیرامون وضعیت کنونی با وضعیت دوران انقلاب ارائه داد و افزود: آن روزها، روزهای عجیبی بود و این روزها نیز عجیب است! ما امروز در کشتی انقلاب نشسته‌ایم و در مسیر ظهور منجی با سکان‌داری حضرت امام خامنه‌ای حرکت می‌کنیم و امروز اگرچه وضع دنیا، بسیار متلاطم و آشفته است، اما ایران به دلیل وحدت مردمانش جزیره ثبات و امنیت بوده و در آرامش مسیر خود را می‌پیماید.

آیت‌الله موسوی جزایری، با طرح این پرسش که «علت راه‌اندازی انقلاب اسلامی ایران چه بود؟» گفت: اگرچه در آن دوران شاه بسیار قدرتمند بود و آمریکا، بلوک شرق، چین و اروپا نیز با همه توان از او حمایت می‌کردند، اما به دلیل اینکه خواست و اراده مردم بر برکناری نظام شاهنشاهی بود، از همه‌چیز خود گذشته و خواسته‌شان را با حمایت از مرجعیت دینی به منصه ظهور رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، رمز پیروزی ملت ایران بر ابرقدرت‌های جهانی را «اتحاد» عنوان کرد و اظهار داشت: با اتحاد ملت ایران، شاه و هم‌پیمانانش از پای درآمده و خواسته مردم مبنی بر حاکمیت جمهوری اسلامی به رهبری مرجعیت دینی یعنی حضرت امام خمینی(ره) محقق شد.

وی در پایان، خوزستان را به‌مثابه یک ایران کوچک دانست و تصریح کرد: علت اینکه برخی‌ها، خوزستان را یک ایران کوچک می‌نامند، «حضور مردمانی از عشایر مختلف ایران در این سرزمین و وحدت بی همتای آنان است» که باید به دلیل این وحدت و همبستگی افتخار نمود و خدا را شکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha