پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ بخش نهایی مسابقات جشنواره بین المللی قرانی و حدیثی المصطفی بخش خواهران، به همت موسسه اموزش عالی بنت الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی در مراسم افتتاحیه مسابقات نهایی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی بخش خواهران، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، با اشاره به این که معارف قرآنی را با نگاه هایی متفاوت، می توان مورد توجه قرار داد، اظهارداشت: همه موعظه های دینی در راستای حرکت رو به رشد آدمی بوده، قدم نهادن در مسیر سعادت الهی را هدف گذاری می کنند.

وی با بیان که برای فهم معارف قرآنی، باید قدم ها مستحکم تری برداشته شود، ابراز داشت: قرآن کریم کتاب الهی است و برای فهم عمیق معارف این کتاب آسمانی، نباید از هیچ کوششی فروگذار ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در ادامه ضمن تأکید بر تلاش برای فهم عمیق و دقیق معارف ناب الهی، اظهار داشت: اگر انسان حقایق قرآنی را آن گونه که باید درک نماید، مبهوت عظمت و بزرگی این موهبت الهی خواهند ماند.

رئیس موسسه آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به این که هیچ کتاب و شگفتی را نمی توان و نباید با آیات الهی که در قرآن کریم تجلی یافته مقایسه نمود، یادآور شد: ضعف تدبر در آیات الهی و جهل نسبت به معارف ناب قرآنی، ما را از فهم عمیق و دقیق جایگاه این موهبت الهی باز داشته است.

وی ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: اگر تک تک آیات الهی را بدانیم، بفهمیم و از اعماق وجود در نظام واره فهم و ادراک خود قرار دهیم، استفاده هایی را می توان استخراج نمود که هیچ گاه مصداقی از آن وجود نداشته است؛ این خود نمونه ای از اعجاز آیات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در پایان تأکید کرد: تداوم در همراهی و هم نشینی با قرآن کریم همواره ما را به سمت فهم عمیق، دقیق، متفاوت و پویای آیات الهی رهنمون خواهد ساخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha