جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ استقبال جوانان برای ورود به حوزه های علمیه برادران وخواهران بسیارزیاد است اما به دلیل عدم ظرفیت نمی‌توانیم پاسخگوی همه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران،‌آیت الله مقتدایی شامگاه عصر روز گذشته در نخستین همایش بزرگداشت خیرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزارشد، با اشاره به این که حوزه های مقدس علمیه تحت عنایت امام عصر(عج) قراردارند، اظهارداشت: حوزه‌های علمیه خواهران و تمامی حوزه های مقدس علمیه مورد عنایت و توجه خاص حضرت بقیةالله الاعظم (ارواحنا له الفدا) بوده و این مسئله عقیده راسخ و یقین ماست که حوزه‌های علمیه منتسب مولایمان امام زمان‌ هستند.

وی ادامه داد: تبلیغ وترویج احکام الهی و معارف دین و هدایت مردم رسالت روحانیت است وبانوان طلبه ما در آینده  جزو مجتهده‌هایی هستند که مراجع بزرگ برای دریافت اجتهاد از آن‌ها کسب اجازه خواهند کرد.
آیت الله مقتدایی با اشاره به شور و اشتیاق وصف ناپذیر خاطرنشان کرد: استقبال برای آمدن و تحصیل در حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است اما ما چون ظرفیت زیادی نداریم، نمی‌توانیم آن‌ها را قبول کنیم. داوطلبان در آزمون های کتبی و شفاهی موفق می‌شوند اما به دلیل عدم ظرفیت نمی‌توانیم پاسخگو نیازها باشیم. 
وی افزود: امروز رفع نیاز حوزه‌های علمیه خواهران یک نیاز است. امام صادق علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند کسی که خواسته برادر دینی خود را رفع کند، خداوند هزار هزار حسنه به او عطا می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه با تقدیر از اقدامات خیرخواهانه خیرین حوزه خاطرنشان کرد: شما خیرین نیازهای جامعه خواهران طلبه را که احداث، تجهیز و مرمت مدارس مقدس علمیه است، مرتفع می سازید لذا یقین داشته باشید که براساس احادیث و روایات از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار سلام الله اجمعین شما می‌توانید در قیامت دست هزاران نفر از بندگان خداوند را بگیرید چرا که در صدد رفع نیازهای افراد جامعه برآمده‌اید.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha