سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ مسیر پیموده شده در مرکز تخصصی حدیث حوزه، علیرغم باز نبودن راه و مخالفت ها، پیشرفت مناسبی داشته و امروز شاهده ثمره آن در دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام فرهاد عباسی امروز در دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی که در مرکز تخصصی حدیث حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و اظهار داشت: حضرت فرمودند: «مَنْ أَرَادَ اَلْحَدِيثَ لِمَنْفَعَةِ اَلدُّنْيَا لَمْ يَكُنْ لَهُ فِي اَلْآخِرَةِ نَصِيبٌ وَ مَنْ أَرَادَ بِهِ خَيْرَ اَلْآخِرَةِ أَعْطَاهُ اَللَّهُ خَيْرَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ/ هر كه علم حديث را براى منفعت دنيا بخواهد در آخرت بهره ندارد و هر كس خير آخرت از آن جويد، خدا خير دنيا و آخرت به وى دهد».

وی ابراز داشت: مجموعه پژوهشکده حدیث حوزه از سوی مرکز تخصصی حدیث دائر؛ اما با همت و تلاش مجاهدانه اساتید و دانش پژوهان این مرکز، از اتاقی در مدرسه علمیه فیضیه، آغاز و امروز بحمدالله با پشتوانه اساتید دلسوز و اهل فضل و دانش پژوهانی هدفمند و آگاه به جایگاه مناسبی رسیده است.

مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه خاطرنشان ساخت: مسیر پیموده شده، علیرغم باز نبودن راه و مخالفت ها، پیشرفت مناسبی داشته و امروز شاهد ثمره آن در دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی هستیم.

این استاد حوزه تصریح کرد: در این جشنواره قریب به 130 اثر دریافت شده که نشان دهنده به ثمرنشستن فعالیت های اساتید، پژوهشگران و تلاشگران این عرصه می باشد.

حجت الاسلام  عباسی بیان داشت:  100 مقاله علمی، 9 کتاب، دو نشریه علمی، راه اندازی کتابخانه ای با بیش از 12 هزار عنوان کتاب، تحریر پایان نامه های ارزشمند، دائر شدن گروه های علمی و ... از جمله دستاوردهای مرکز تخصصی حدیث حوزه می باشد.

وی اظهار داشت: ساختمان مناسب و مجوز رسمی از شورای عالی حوزه های علمیه دو مشکل امروز مرکز تخصصی حوزه است که دریافت آن می تواند پشتوانه مناسبی برای دلسوزان این راه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha