جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاح ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز

حوزه/ همزمان با سومین روز از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، با حضور جمعی از مسئولان حوزه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین افتتاح ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، صبح امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان و دیگر مسئولان برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، حجت‌الاسلام موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) کلان‌شهر اهواز، به ارائه گزارشی از روند ساخت و بازسازی ساختمان این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: ساختمان اصلی مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با زیربنای ۱۱۷۵ مترمربع شامل فضای آموزشی، خوابگاهی، کتابخانه و آشپزخانه است که امروز توسط آیت الله موسوی جزایری، به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه کار بازسازی ساختمان اصلی این مدرسه، با بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و خیرین آغاز شد، گفت: عملیات بازسازی مدرسه علمیه پس از طی مدتی به دلیل کمبود بودجه متوقف شد که نهایتاً با همکاری و مساعدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه و سرانجام رسید.

*وضعیت حوزه علمیه خوزستان، قبل و پس از انقلاب

بنا بر این گزارش، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در ادامه این مراسم مقایسه‌ای میان وضعیت حوزه‌های علمیه در دوران قبل و پس از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اگر طلاب سراسر استان را سرشماری می‌کردید، شاید آمار آنها به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسید! اما امروز بیش از ۵ هزار طلبه برادر و ۵ هزار طلبه خواهر مشغول به تحصیل بوده و در راه تهذیب نفس و اصلاح جامعه قدم برمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه حوزه خوزستان دارای مدارسی باکیفیت از حیث آموزشی، تبلیغی و پژوهشی است، گفت: با توجه به مقبولیت و محبوبیت زیاد طلاب و روحانیون میان آحاد و اقشار جامعه، درخواست جوانان برای ورود به حوزه چندین برابر سال‌های گذشته بوده و ما امروز با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

بر اساس این گزارش، حسن ختام این مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز بود که توسط آیت الله موسوی جزایری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور و سردار شاهوار پور صورت گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha