جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص)

حوزه/ مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان برتر بیست و دویمم جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با حضور طلاب، اساتید، دانش آموختگان و قرآن پژوهان المصطفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام قنبری، در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از تلاشگران قرآنی تصریح کرد: یکی از مهمترین فرایندهای پذیرشی جامعه المصطفی بر شناسایی انسان های مستعد قرآنی از سراسر عالم معطوف است.

معاون آموزش جامعه المصطفی با تأکید بر این که فرایند پذیرش جامعه المصطفی، قرآنی، اخلاقی و حوزوی است، اظهار داشت:  جامعه المصطفی خود را متولی شناسایی و آموزش حافظان و قاریان قرآن کریم در سراسر جهان می داند.

وی با بیان این که قرایندهای نوینی برای قرآنی سازی دوره های تمهیدیه المصطفی تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: در دوره های برگزار شده، بحث های قرآنی، تفسیری و حدیثی به صورت عمیق مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سیر آموزش قرآن محور در جامعه المصطفی، یادآور شد: تاکنون در بیش از 7 کشور جهان، رشته کارشناسی ارشد قرآنی، با گرایش های مختلف، تأسیس شده است.

حجت الاسلام قنبری در پایان با تأکید بر این که جامعه المصطفی همه برنامه های خود را بر محور قرآن قرار داده است، گفت: جامعه المصطفی هیچ گاه عرصه های آموزشی خود را جدای از برنامه های اخلاقی، تربیتی و قرآنی تعریف نکرده است؛ تعمیق روز افزون هم آوری ارائه آموزش ها با مبانی قرآنی یکی از مهمترین هدف گذاری های جامعه المصطفی العالمیه می باشد.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری این مراسم از ترجمه قرآن کریم به زبان تاجیکی که به همت و تلاش جمعی از دانش آموختگان تاجیکستانی جامعه المصطفی به رشته تحریر در آمده بود، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha