شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: لازم است با استفاده از این ظرفیت مهم، جوانان را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بداریم؛ بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین هستند و جوانان نیز با دیدن برنامه‌های مفید و متنوع، جذب امکان مقدسه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت  آیت‌الله علوی گرگانی  پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امامزاده سید جلال‌الدین اشرف(ع) که در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفتند: حضور امامزادگان و بقاع متبرکه آنها در مناطق مختلف کشورمان، فرصت‌های الهی برای ترویج دین مبین اسلام بوده و باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم زیرا بر اساس روایات فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند؛ امامزادگان ستارگانی هستند که در زمین پخش شده‌اند و نور آنها راهنمای شیعیان در طول تاریخ بوده است.

ایشان با بیان اینکه لازم است پروانه‌وار گرد شمع وجودی امامزادگان بگردیم و شناخت صحیحی از آنها داشته باشیم تاکید کردند: ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی بر استفاده شیعیان از معرفت و منزلت امامزادگان داشته‌اند.

معظم له ادامه دادند: امامزادگانی همچون سید جلال‌الدین اشرف(ع) افتخار مردم گیلان و ایران هستند و البته مردم کشورمان نیز قدر این بزرگان را به خوبی می‌دانند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وقایع تاریخی پیش از ورود این امامزاده واجب‌التعظیم(ع) در ایران و جنگ‌های صورت گرفته میان شیعیان و سایر اقوام عنوان کردند: کشور ما مرکز حب ولایت است و ایرانیان در ولایت‌مداری دارای سابقه تاریخی هستند.

ایشان با تاکید بر ترویج گفتمان اسلام و انقلاب با محوریت بقاع متبرکه افزودند: لازم است با استفاده از این ظرفیت مهم، جوانان را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بداریم؛ بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین هستند و جوانان نیز با دیدن برنامه‌های مفید و متنوع، جذب اماکن مقدسه خواهند شد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در پایان تاکید کردند: امیدواریم خداوند این اقدام اوقاف گیلان در برگزاری کنگره علمی بزرگداشت امامزاده جلال‌الدین اشرف(ع) را اجر و ثواب فراوان بدهد و این توفیقات تداوم یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha