جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مدرسی یزدی

حوزه / نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که عده ای در جامعه به دنبال تضعیف روحانیت هستند، تصریح کرد: روحانیت توانسته مسئولیت خود را در قبال انقلاب، ولایت فقیه و مردم انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، ظهر امروز در افتتاحیه پنجمین شعبه موسسه خطابه امیر بیان در یزد، با تبریک ب سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این سالها ایران با برخی چالش ها روبه رو بوده، اما با درایت و تیزهوشی رهبر معظم انقلاب، از مسیر خود منحرف نشد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی را یک هرم فرض کنیم در راس این هرم امام خمینی(ره)، قاعده آن را مردم و لایه های میانی این هرم را روحانیون تشکیل دادند.

وی در ادامه به نقش روحانیون در انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: روحانیون در آن زمان پیام های امام(ره) را دریافت می کردند و به قاعده هرم که مردم بودند، می رساندند و بازخورد آن را به امام بازمی گرداندند تا به نتیجه نهایی که پیروزی انقلاب بود منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به سه مسئولیت اساسی روحانیت شامل روشنگری، هدایت سیاسی و هدایت دینی  جامعه اسلامیدر زمان انقلاب اشاره کرد و افزود: امروزه نیز روحانیت باید به این مسئولیت ها اعتقاد داشته و در پیشبرد اهداف انقلاب اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان این که عده ای در جامعه به دنبال تضعیف روحانیت هستند، تصریح کرد: روحانیت توانسته مسئولیت خود را در قبال انقلاب، ولایت فقیه و مردم انجام دهد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha