جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی بروجردی:

حوزه/ استاد حوزه گفت: دانشمندان اهل سنت نیز در کتاب های خود درباره فضایل اهل بیت(ع) مطالبی ذکر کرده اند که بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی امروز در دیدار برگزارکنندگان مسابقات سراسری کانون های مساجد روستایی و عشایری کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی بین آحاد مردم گفت: سرمایه گذاری دشمن از دیرباز، ایجاد تفرقه و دشمنی میان شیعه و سنی است.

وی افزود: آنها با سرمایه گذاری فراوان خود به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین شیعه و سنی هستند و به همین دلیل باید به منظور مقابله با این توطئه با تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی مانع آنها شویم.

استاد حوزه بیان کرد: وهابیت مساله مشترک شیعه و سنی است زیرا مشکل آنها صرفا با شیعیان نیست بلکه شیعه و سنی هر دو در مقابل وهابیت هستند.

وی با ذکر این مطلب که باید در کنار قرائت قرآن، مفهوم قرآن و تفسیر قرآن مورد توجه قرار گیرد، اظهارکرد: دانشمندان اهل سنت نیز در کتاب های خود درباره فضایل اهل بیت(ع) مطالبی ذکر کرده اند که بی نظیر است.

تولیت مسجد اعظم  با بیان این که برخی کشورهای منطقه در حال القای شبهه به جوانان کشور هستند گفت: منطق شیعه در برابر این شبهه ها محکم است و نباید در این خصوص وارد مسائل نزاعی شد.

وی تاکید کرد: قرآن محور همه فعالیت ها و منحصربه فردترین گزینه تبلیغ است و باید برای ترویج معارف و تفسیر قرآنی در کنار قرائت گام های بلندی در جهت رشد معنوی و اعتقادی جامعه برداشت.

آیت الله علوی بروجردی، شرایط منطقه را حساس و خطرناک و در عین حال دارای فرصت دانست و ادامه داد: شرایط موجود فرصتی برای معرفی درست شیعه ایجاد کرده است که باید با اخلاق، محبت و درس آموزی از رفتار اهل بیت(ع) از این فرصت برای معرفی شیعه استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha