سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه بهارستان

حوزه/متاسفانه یاد بسیاری از علمایی که در زمان غربت و سختی طاغوت برای حفظ دین تلاش کردند، گرامی داشته نمی شود و از آنها یادی نمی شود؛ فعالیت هایی که آنها در اوج غربت انجام دادند، حتی بیشتر از بسیاری از فضلای امروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه بهارستان شب گذشته در مراسم سالگرد آیت الله  عبدالرسول قائمی در مسجد ولیعصر(عج) قم گفت: در زمان طاغوت، ماموران شاه به هیچ کس رحم نمی کردند؛ خون ها داده شد که این انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: خون جگرهایی که در انقلاب خورده شد بیش از خون های است که به زمین ریخته شد؛ در زمان شاه واعظ درباری بیان می کرد،‌یک رضا(ع) در خراسان غریب است و یک رضا هم در موریس؛ در همین زمان علما و طلاب این آخوند درباری را پایین کشیده و او را ضرب و شتم کردند و ماموران شاه نیز به قصد کشتن این طلاب وارد مسجد شدند،  بعدها با وساطت علما این مساله حل شد.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: خداوند متعال در قرآن کریم ما را به این مساله آشنا کردند، در کنار عقلی که به انسان داده است، راهنمایی چون پیامبران را نیز قرارداده است؛ در برخی از آیات علل ارسال رسل را نیز بیان کرده است.

وی گفت: خداوند متعال نهادینه کردن فرهنگ بندگی خدا و مبارزه و دوری از طاغوت را به عنوان دو دلیل از بعثت انبیا بیان کرده است؛ خداوند ما را از بندگی غیر خدا حذر داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهارکرد: هرچیزی که باعث طغیان بشر در مقابل ذات مقدس الهی است از نظر دین حرکت طاغوتی است؛ تمام پیامبران در این مسیر قدم برداشتند که در مقابل کفر بایستند.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: بسیاری از شاگردان ائمه(ع) به علمایی تبدیل شدند که تعاریف عجیبی از آنها شده اند؛ همین علما بودند که سنگ بنای این علوم حوزوی را به این شکل بنا کردند؛ آنها به دنبال علم نبوی و اهل بیت(ع) که متصل به وحی است رفتند و به آن نیز عمل کردند.

وی گفت: اگر زندگی این علما را از زمان ائمه(ع) بررسی کنیم می توانیم به مواضع آنها در مقابل طواغیت پی ببریم؛ کاری که امام راحل در مقابل رژیم ستم شاهی انجام دادند در تاریخ علمای ما بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین  صادقی اظهارکرد: انقلاب امام در زمانی بود که بیان می کردند، دین، دیگر پاسخگوی نیازهای بشر نیست و باید آن را از زندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خارج کرد؛ وقتی امام قیام کردند نشان دادند، ظرفیت های دین تا چه اندازه بالا است و به همین دلیل هم متوجه اشتباه خود شدند.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: تحولی که امام راحل در مردم ایران ایجاد کردند، باعث شد  به جامعه ای برسیم که امروز این جامعه به الگویی برای مردم دنیا تبدیل شده است؛ به همین دلیل جوانان لبنانی و یمنی و عراقی و بحرین، سعی می کنند که همان مسیری را طی می کند که جوانان حزب اللهی ما طی کنند.

وی گفت: وقتی که قضیه مدافعان حرم پیش آمد و اخیر این حادثه پلاسکو رخ داد، مردم ما ثابت کردند که این روحیه انقلابی هنوز در این مردم زنده است؛ در این حادثه آتش نشانی وسایل خود را در آخرین لحظات مرگ به بیرون از ساختمان پرت کرد و گفت که این وسایل، بیت المال است و اگر من هم مردم این وسایل بیت المال نباید از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهارکرد: مسیر اصلی حوزه همان مسیری است که از آن به انقلابی بودن یاد می کنیم؛ البته شرایط در زمان هر کدام از علما متفاوت بود؛ امروزه هر شخصی نیز تریبون خاصی در دست دارد و بنا به این تریبون و جایگاه، رفتار و بیانات و نفوذ کلام او نیز متفاوت است.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: متاسفانه یاد بسیاری از علمایی که در زمان غربت و سختی طاغوت برای حفظ دین تلاش کردند، گرامی داشته نمی شود و از آنها یادی نمی شود؛ فعالیت هایی که آنها در اوج غربت انجام دادند، حتی بیشتر از بسیاری از فضلای امروزی است.

وی گفت: آیت الله قائمی بسیار طلبه پرور بودند و زمانی که خدمت ایشان رسیدم بنده را مورد تفقد قرارداد؛ وقتی در مدرسه صدر در محضر ایشان شاگردی کردیم فیوضات بسیاری از ایشان برگرفتم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهارکرد: آیت الله قائمی بیان می کرد در زمانی که می خواستم به عمره بروم به آبادان رفتم و دیدم که در این شهر 5 هزار نفر طرفدار کسروی هستند و متدینین نیز در سختی بودند.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: آن مرحوم بیان کرد که با عنایت علمای آبادان به تبلیغ علیه این جریان پرداختم و 10 شب علیه این جریان صحبت کردم که در هر شب تعدادی از مردم توبه می کردند؛ پس از حضور در اصفهان نامه ای از آیت الله اصفهانی به من رسید که در آن مرقوم فرمود بود، این منبر بسیار تاثیرگذار بوده است و مردم می خواهند که  به آبادان بروید.

وی گفت: آیت الله قائمی در جواب این نامه مرقوم کردند که برای من میسور نیست به آبادان بروم ،زیرا می خواهم به درس و بحث بپردازم، ولی آیت الله اصفهانی در پاسخ این نامه به ایشان حکم کرد، باید به آبادان بروید چون دشمنان علیه این مردم در حال جنگ هستند؛ پس از آن ایشان به آبادان رفتند و تلاش تبلیغی خود را به رغم دشمنی های عجیب از جمله تلاش برای قتل ایشان ادامه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهارکرد: ایشان با حضور در آبادان یک حرکت عظیم تبلیغی را آغاز کردند و در این مسیر از ظرفیت همه مردم و طلاب استفاده کردندو این مساله یک هنر تبلیغی و مدیریتی است.

امام جمعه بهارستان یادآورشد: مردمی که این گونه از امام و انقلاب حمایت کردند و انقلابی شدند به برکت زحماتی بود که این علما در آن مناطق متحمل شدند.

وی گفت: فضایلی از آیت الله قائمی سراغ داریم که جمع این فضایل در یک شخص کمتر قابل تصور است؛ ایشان کارهایی در آبادان انجام می داد، در حد مراجع عظام بود؛ در این شهرستان دارالایتام راه انداخت و کودکان متدینی که خانواده مستضعفی داشتند را پناه و برای آنها مدرسه تشکیل داد و تمام کودکان آبادانی چه فقیرو چه غنی یبرای حضور در این مدرسه اشتیاق داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهارکرد: آیت الله قائمی از اولین کسانی بود که کتاب ولایت فقیه را در مدارس آبادان آوردند و طلاب را با این نظریه آشنا کردند و سپس شاگردان خود را به محضر امام در نجف فرستادند که به ایشان خدمت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ت ح IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    خداروشکر شما شناخته شده اید وحنایتان رنگی ندارد.
  • Mahi CH ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    من که متن را نخوندم ولی به نظرم خیلی نگارش ضعیفی و خسته کننده ایه که ابتدای هر پاراگراف یه خط در میون تکرار کردین حجت الاسلام والمسلمین صادقی اظهار نظر کرد، امام جمعه بهارستان یادآور شد حداقل یا هر بار برای اشاره تنوع میدادین یا از ابتدای متن یه گیومه برای نقل قول باز میکردین و دیگه هر بار یه تیتر را تکرار نمیکردین.
  • محمدرضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    سرزمینهایی که بدست مسانان فتح شده است بایدبدست حضرت احمد قائم آل محمد ازمردم آن رفع ستم شود
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    متاسفانه حضرات با لباس پیغمبر کاری کردند که نه تنها مردم(جوان ها) دین گریز شدن بلکه دین ستیز شدن. والله باللله با گوش خود با چشم خودم دیدم اهانت های به دین و پیغبر و امام خدا. و میگفتن اگر امام حسین هم همینطور بودن قطعا حق با یزید بود. چه کردید با این ملت، ملتی که بلند شدن بساط طاغوت رو جمع کردند و پشت سر شما که لباس پیغمبر تنتون بود انقلاب کردند والان نه تنها به آخوندها بلکه به پیغمبر خدا هم اهانت میکنند، اینقدر از مردم فاصله گرفتید که نمیبینید
  • امیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    اگه سیده چراامامه اش سفیده عایا