چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به تهدیدات اخیر ترامپ بیان کرد: سوال این است که مگر آنها گذشته ما را نمی دانند که این مردم در عرصه اقتدار نظامی با کسی معامله نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس بااشاره به ایام الله دهه فجر گفت: ما ملت ایران در عصر خود شاهد تجلی الهی در آیینه انقلاب اسلامی بودیم؛ این انقلاب درخشش نور و انوار الهی بود که در ایران و جهان تلالو کرد که باید این نعمت بزرگ را قدر دانست و از آن صیانت کرد.

وی افزود: روح انقلاب، با دین گره خورده است؛ این انقلاب بر خلاف تحلیل های غربی ها بود، زیرا آنها دین را تمام شده می دانستند تا این که مرجعی بزرگ در حوزه این پرچم را برافراشت و مردم را به دین فراخواند.

امام جمعه قم یادآورشد: امروز مستکبرین عالم در برابر این انقلاب هستند و مستضعفان جهان نیز به این انقلاب عشق می ورزند؛ غربی ها و دشمنان انقلاب ما تلاش های علمی و عملی فراوانی برای مهار انقلاب کرده اند و در این زمینه کرسی های علمی و دپارتمان های وسیعی را ایجاد نموده اند؛ آن همه توطئه علیه انقلاب نشان دهنده عظمت کار ملت است؛ البته غالب این تئوری ها و نظریات آنها نسبت به انقلاب غلط از کار در می آید.

وی گفت: انقلاب اسلامی بر اسلام ناب وتمدنی و انقلابی و سیاسی و روح بین المللی تاکید دارد؛ این انقلاب بر پایه دین و اعتقادات و علایق و همراهی مردم شریف متدین و اساس رهبری امام و امتداد ولایت فقیه شکل گرفته است؛ اصل ولایت فقیه صیانتگر اصالت انقلاب و مردمی ماندن واصیل ماندن آن است.

این استاد حوزه یادآورشد: هدف دشمنان، آن است که ملت ما را از انقلاب خود پشیمان کند؛ تطهیر رژیم ستم شاهی از جمله ابزارهای دشمن در این زمینه است؛ تطهیر نظام سلطه و استکبار و کوچک نمایی خدمات و دستاوردهای انقلاب از دیگر راه های دشمن در این زمینه است.

اندیشه امام روح انقلاب است

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: تحریف اندیشه امام راحل از دیگر کارهایی است که دشمن انجام می دهد؛ اندیشه امام روح انقلاب است.

وی گفت: تضعیف بنیه اقتصاد مقاومتی و تضعیف نظام علمی و تضعیف قدرت نظامی و دفاعی و ارکان انقلاب و نهادهای انقلابی و تضعیف بعد بین الملل انقلاب اسلامی از دیگر تلاش های دشمنان در این عرصه بوده است.

مدیر حوزه های علمیه یادآورشد: امروزه دشمنان به راهپیمایی امسال 22 بهمن چشم دوخته اند تا امید را به آنها بازگرداند ولی اینبار هم آنها ناامید خواهند شد.

قانون منع ویزا برای ما ارزشی ندارد

وی با اشاره به اقدامات و گفته های اخیر ترامپ و مشاورانش گفت: غربی ها در روزهای اخیر قانون منع صدور ویزا را ابلاغ کردند، نمی دانند این مساله برای ما ارزشی ندارد؛ قرار نیست که با این تصمیمات پوشالی عقب بنشنیم.

امام جمعه موقت قم یادآورشد: این آقایی که به تازگی رئیس جمهور آمریکا شده و دستیارانش در خصوص آزمایشات موشکی حرف هایی زده اند؛ سوال این است که مگر آنها گذشته ما را نمی دانند که این مردم در عرصه اقتدار نظامی با کسی معامله نخواهد کرد.

وی گفت: ملت ما در دهه فجر با آرمان های امام و ارزش های انقلاب پیمانی مجدد می بندند و در مقابله با شما کوتاه نخواهد آمد و در عرصه دفاعی یک گام نیز به عقب برنخواهیم داشت و شما باید این آرزو را به گور ببرید.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: انتظار ملت و رهبر ما این است که مسئولان بر پایه های اصیل انقلاب پابرجا بمانند و مواضع انقلابی در مقابل آنها اتخاذ کنند تا بدانند که ملت ما استوار ایستاده است.

وی گفت: اجتماع اخیر و بزرگ فیضیه در دفاع از ملت بحرین و مدافعان حق و حقیقت نشان داد که حوزه و قم قهرمان دردفاع از مقاومت اسلامی و شیخ عیسی قاسم و زکزاکی مصمم است؛ در این عرصه باید قدر شهدای مدافع حرم را نیز باید بدانیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار عنوان کرد: مقام علم لدنی و اتصال به عالم غیب از ویزگی های بارز حضرت زینب(س) است؛ زنی که در چنگال دشمن احساس ضعف نکرد و با تابلو «مارایت الا جمیلا» به دهان کفار و دشمان خاندان رسالت زد؛ حضرت زینب از مفاخر تاریخ بشریت است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مناسبت روزپرستار با ولادت حضرت زینب تنها مطابق با یک بعد از شخصیت حضرت زینب(س) است ولی این روز را باید روزی برای تقدیر از پرستاران و بهورزان بدانیم.

تعادل جنیستی در شغل پرستاری رعایت شود

وی اظهارکرد: پرستاری یک حمایت عاطفی و رسیدگی در همه ابعاد نسبت به بیماران است که این کار از کارهای سخت و حساس و دارای اجر مضاعف است؛ شرط پرستاری، روح ایمانی و انجام خوب خدمت است؛ در عین حال مسئولان نیز باید قانون سخت و زیان آور را نسبت به این شغل ایجاد کنند و نظام سلامت را نیز در خصوص پرستاران روا دارند ؛البته تعادل جنیستی این شغل نیز باید رعایت شود.

آیت الله اعرافی همچنین در خطبه اول گفت: یکی از سفارشات اکید اسلام در زمینه خانواده، تلاش همسران در جهت خوشحال سازی یکدیگر است؛ امام باقر(ع) فرمودند که رتبه و تراز خوشحال کردن یکدیگر، برترین اعمال و عبادات است.

وی افزود: پیامبر اکرم فرمودند، اگر کسی غمی از دل مومنی جدا کرد، گویی مرا خوشحال کرده است که خوشحالی  رسول الله نیز خوشحالی خدا است.

امام جمعه قم یادآورشد: در روایات دیگری آمده است که شاد کردن دیگران به شکل مخلوقی ملکوتی در می آید و مومن را در برزخ و قیامت همراهی کرده و برای او دعا می کند.

وی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند که اگر کسی دیگران را شاد و مشکل آنها را رفع کند یک میلیون بار این حسنه به او باز می گردد؛ این نیکی از نیکی هایی است که کفاره گناهان است.

این استاد حوزه بیان کرد: خوشحال کردن و رفع مشکلات دیگران و شادکردن دیگران برکاتی دارد که نمی توان آن را به هرچیز دیگری مقایسه کرد؛ خوشحال کردن دیگران فزع های قیامت را رفع می کند؛ امام صادق(ع) می فرماید که نتیجه خوشحال کردن مسلمانان دارای هفتاد و دو جز است که یکی از آنها رفع مشکلات دنیا و هفتاد و یک مرتبه آن مرتبط به قیامت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام علی(ع) فرمودند که کسی که به دیگران نیکی کند همچون سیلی که خارو خاشاک را به خود می برد بلا را از انسان دور می کند؛ وقتی این حسنات به یک فرهنگ عام اجتماعی مبدل شد به سعادتمندی جامعه می انجامد.

وی در پایان بر لزوم کمک به سیل زدگان و در راه ماندگان جاده ها و شهرهای کشور تاکید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha