چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حمید روحانی

حوزه/ رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: خداوند کسانی را به عنوان الگو برای این امر به ما معرفی کرده که امام خمینی(ره) در عصر حاضر،  بهترین الگوی تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در همایش "مبلغان و تمدن نوین اسلامی"، در مشهد با بیان اینکه این بحث به گونه ای عمیق می بایست مطرح شود، گفت: خدواند کسانی را به عنوان الگو برای این امر به ما معرفی کرده است که اگر به درستی مطالعه کنیم در می یابیم که می توان زندگی تمدن اسلامی را به درستی به کار برد.

وی، امام خمینی(ره) را نمونه بارز این امر عنوان کرد و یادآور شد: ایشان خداپرستی و عشق به خدا را از عشق به مردم و مردمی بودن جدا ندانست.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، صداقت را به عنوان دومین ویژگی امام راحل خواند و ابراز کرد: تمدن اسلامی در وجود امام(ره) وجود داشت و یکی از ویژگی ها ایشان همسانی با فقیرترین مردم بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به امتحان های عجیبی که بنیانگذار جمهوری اسلامی در زندگی داشتند، به عشق ایشان به همسر خود اشاره و خاطر نشان کرد: این بانو با وجود آن که قبل از ازدواج با امام خمینی(ره) زندگی مادی خوبی داشت، در دوران زندگی با امام راحل، سختی زیادی تحمل کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل، سیاستمدار بود، نه سیاست باز، ساده زیستی، توکل و رفتار معتدلانه امام خمینی(ره) را بهترین الگوی تمدن اسلامی نوین دانست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بهترین راه شناخت تمدن اسلامی را مطالعه وصیت نامه امام خمینی(ره) عنوان و اباراز کرد: متاسفانه امروز اشرافی گری اوج گرفته و از حرام خواری دفاع می شود که این امر سقوط است و واعظان و روحانیون می بایست با آن مقابله کنند.

وی با بیان اینکه امروز غربی ها از نظر انسانیت هنوز در قرون وسطی هستند، اظهار کرد: در این دوران، دست پرورده های اندیشه غرب مانند داعش، وحشی گرانه جنایت می کنند.

ضرورت تبیین برکات انقلاب

حجت الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش، با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در دنیا اثر گذاشته است، ابراز کرد: امروز روحانیت تکلیف بزرگی دارد و باید همانند گذشته پیشتاز باشد.

وی با اشاره به اینکه این همایش به منظور هم افزایی، تعامل و تبیین برکات انقلاب اسلامی تشکیل شده است، ابراز کرد: محورهای تبلیغی این ایام با عناوینی چون بصیرت افزایی، وحدت، خودباوری، دشمن شناسی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha