پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره شهید مدافع حرم حاج علی محمد قربانی در اهواز

حوزه/ امام‌جمعه مسجدسلیمان، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، برای آسایش و راحتی ملت ایران و دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) راهی عراق و سوریه شدند، گفت: آن‌هایی که به اسم انقلاب بدترین فسادها و خیانت‌ها را انجام داده و اختلاس‌های هزاران میلیاردی می‌کنند، باید از امام(ره) و شهدا شرم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نخستین مراسم سالگرد شهید مدافع حرم، حاج علی‌محمد قربانی، از مدیران انقلابی استان خوزستان، شامگاه گذشته با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجازی، استاندار، علما، روحانیون و دیگر اقشار جامعه در مسجد منتظرالمهدی کیانپارس برگزار شد.

در این یادواره ضمن تجلیل از خانواده شهدای عملیات آزادسازی نبل و الزهراء بر ضرورت بیان ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی شهدایی همچون قربانی که نمونه بارزی از مدیران انقلابی خوزستان هستند، تأکید شد.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام امینی، امام‌جمعه مسجدسلیمان، به‌عنوان سخنران این مراسم، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، برای آسایش و راحتی ملت ایران و دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) راهی عراق و سوریه شدند، گفت: امروز آن‌هایی که به اسم انقلاب بدترین فسادها و خیانت‌ها را انجام داده و اختلاس‌های هزاران میلیاردی می‌کنند، باید از خود شرم کرده و ببینند که امثال شهید قربانی‌ها چگونه پست و مقام خود را رها کرده و برای دفاع از حریم اهل‌بیت و ناموس مسلمان راهی دیار غربت می‌شوند.

وی شهید قربانی را مصداق بارز «مدیر انقلابی» خواند و تصریح کرد: این شهید والامقام، جوانی‌اش را در هشت سال دفاع مقدس سپری کرده و پس از آن نیز در جایگاه‌های مختلف مدیریتی حضور و همواره خود را خادم مردم می‌دانسته که سرانجام پس از حضور در جبهه‌های نبرد حق در سوریه و در جریان آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا، به فیض عظیم شهادت نائل می‌آید.

همچنین حسن شمشادی، خبرنگار اعزامی صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه، در ادامه این مراسم به تحلیل وضعیت کنونی جبهه جنگ در سوریه و اقدامات گروهک‌های تکفیری پرداخت.

وی در ابتدا تحلیلی پیرامون چرایی حضور رزمندگان ایرانی در سوریه اراده کرد و سپس گوشه‌ای از جنایت‌های سیاه نیروهای داعشی در مواجهه با مردم و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی را بیان نمود.

لازم به ذکر است، در آخرین بخش از این مراسم، کلیپ شهید مدافع حرم، حاج علی‌محمد قربانی پخش و سپس سید علیرضا شفیعی، از طلاب جوان شاعر خوزستانی به بیان اشعار خود در وصف شهدای مدافع حرم، پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha