پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شفیعی

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی از اجرای طرح قرآنی "دارالثقلین" در مناطق تبلیغی این حوزه خبرداد.

حجت الاسلام شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اراک، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهارکرد: برنامه های دهه فجر امسال با رویکرد زینبی و فاطمی برگزار می شود و برهمین اساس ما  محوریت کار را به هیئت‌های مذهبی واگذار کرده‌ایم.

وی افزود:طرح حفظ سوره والفجر، برگزاری گفتمان دینی سبک زندگی قرآنی و ولایی در مدارس و مساجد و همچنین برگزاری محفل قرآنی قرآن و انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: محوری‌ترین و شاخص‌ترین برنامه کمیته قرآنی استان، برگزاری مراسم اجتماع مدافعان حرم بود که در مصلی بیت المقدس  و مساجد شاخص روستاها برگزار شد.

وی همچنین  از اجرای طرح قرآنی "دارالثقلین" در مناطق تبلیغی روحانیون طرح هجرت خبر داد و  افزود: مبلغین در خدمت کتاب الهی هستند و مردم را به انس و الفت گرفتن با معارف قرآنی تشویق می نمایند.

دبیر کمیته قرآنی ستاد دهه فجر حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: در دهه فجر، مبلغین با سخنرانی در مورد دهه فجر، به بیان احکام و تبیین معارف اسلامی می پردازند تا نسل سوم  و چهار را با اهداف انقلاب اسلامی آشنا نمایند .

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد:  مبلغین طرح هجرت در قالب طرح «دارالثقلین» به برگزاری کلاس های قرآنی در رده های مختلف سنی از کودکان تا بزرگسال می پردازند.

وی افزود: معاونت تبلیغ حوزه این طرح را برنامه ریزی و ابلاغ نموده و در حال حاضر نیز بر اساس آیین نامه، این طرح در مناطق تحت پوشش مبلغین طرح هجرت، با همت مردم و مبلغان در حال اجرا است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: کلاس های قرآنی با موضوعات روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر، بیان مفاهیم، حفظ و دیگر موضوعات در مساجد برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با حمایت مردم و خیرین در مساجد، بعد از تشکیل هیئت امناء و نظارت روحانی و جذب مربیان قرآنی اجرا می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha