جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به دلیل اتفاقاتی که در عرصه های داخلی و خارجی افتاده است، گفت: با توجه اقدامات ننگین آمریکا، حضور مردم در راهپیمایی امسال پرشور تر از سال های قبل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نقش روحانیون  و حوز ه های علمیه  را در تبیین ابعاد انقلاب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه شاخص نظام روحانیت می باشد و دشمن به دنبال از بین بردن رابطه مردم با روحانیت و ولایت فقیه می باشد، برای ارزش گذاری  نظام جمهوری اسلامی در سطح بین الملل باید حمایت از ولایت فقیه را در دستور کار جدی عملکرد روزانه خودمان قرار دهیم تا محوریت نظام که ولایت فقیه می باشد ازدست نرود.

وی، تبیین اهداف  امام راحل  و انقلاب اسلامی در دهه فجر را به دلیل اتفاقات بزرگی که در سال 57 افتاد بهترین فرصت برای بیان عوامل پیروزی انقلاب دانست و افزود:  وقتی مردم بدانند که عامل محوریت در پیروزی انقلاب اسلامی ولایت فقیه بوده است برای ادامه راه هم آماده تر می شوند

مدیر حوزه علمیه کاشان ادامه داد: دهه فجر فرصت خوبی برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی در مساجد، نمازهای جمعه، جماعت و مراسم های مختلف به منظور تشویق پرشورمردم در راهپیمایی 22 بهمن می باشد.

وی، با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به دلیل اتفاقاتی که در عرصه های داخلی و خارجی افتاده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه مردم خطر را از طرف دشمنان به ویژه آمریکا حس می کنند، لذا حضورشان در راهپیمایی امسال پرشور تر ازسال های قبل خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان، به اثبات درایت امام که فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و مبانی که مقام معظم رهبری در برجام فرمود  به دشمن نباید اعتماد کرد و لبخند دشمن برای ما  آن چیزی که می خواهیم نیست، اشاره کرد و گفت: تمام این عوامل باعث می شود تا مردم بتوانند با شناخت و آگاهی بهتر از سال های قبل، با پشت سرگذاردن عرصه های پرفراز و نشیب، به رهبری مقام معظم رهبری وارد صحنه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، در ادامه  به وظایف مهم حوزه های علمیه در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: روحانیون  و طلاب حوزه های علمیه  ای که قدرت بیان، تحلیل  و پاسخگویی به مسائل را دارند باید در مساجد، حسینیه، تکایا  و محافل نسبت به  تبیین مبانی انقلاب اسلامی  و بحث ولایت فقیه برای نسل جوانی که اطلاعاتی از پیروزی انقلاب اسلامی را ندارند، اقدام کنند.

وی، به گسترش آرمانهای امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه بعد از نزدیک به 40 سال در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه در این مقطع از زمان نیز باید اهداف و آرمان های انقلاب را برای جهانیان تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان افزود: با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه به عنوان یک شاخص و الگو در کشورهای اسلامی و دنیا مطرح می باشد، دشمنان  هم  با ایجاد تفرقه به دنبال این هستند که این الگو را از کشورهای اسلامی بگیرند و جلوگیری از این اتفاق، نیازمند هوشیاری همگان است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha