شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: رهبر معظم انقلاب معظم له افرادی که به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین اهل سنت و شیعه هستند را محکوم کرده، آنها را مزدوران ایادی خارجی می‌دانند و از آنان به‌عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی تعبیر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد برنامه‌ریزی ایام فاطمیه که با حضور جمعی از علما و روحانیان استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، بر برگزاری شایسته مراسم این ایام تأکید کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در طول دوران کوتاه زندگی خود همواره مدافع حریم ولایت و مدافع مظلومیت‌های امیر مؤمنان، حضرت علی (ع) بود و پرچم مظلومیت را برای همیشه برافراشته نگاه داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی بیان داشت: زندگی حضرت زهرا (س) سراسر پیام بوده و می‌توان در مجالس ایام فاطمیه از احادیث این بانوی بزرگوار، موضوعات و مباحثی که به درد نیاز امروز جامعه می‌خورد را بازگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که غالب محورهای سبک زندگی حضرت فاطمه (س) سوژه‌های اجتماعی بوده و نیاز امروز جامعه ما هم همین مسئله است، ابراز داشت: همچنان که ما شیعیان از غدیر دست برنداشته‌ایم و محکم و استوار پایبند آن هستیم، در مورد ایام فاطمیه و عقاید خود در زمینهٔ شهادت حضرت زهرا (س) هم استوار ایستاده‌ایم؛ اما این مسئله اعتقادی ما شیعیان به این معنا نیست که با کسانی که غدیر و شهادت زهرا (س) را به‌گونه‌ای دیگر تعبیر می‌کنند، سر جنگ داریم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم بر این مسئله تأکید دارند، اظهار داشت: معظم له افرادی که به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین اهل سنت و شیعه هستند را محکوم کرده، آنها را مزدوران ایادی خارجی می‌دانند و از آنها به‌عنوان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی تعبیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی استانی تلفیقی بوده و پیروان مذاهب شیعه و سنی در این استان در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند، افزود: باید در مباحث مطروحه در مجالس و مراسم ایام فاطمیه به موضوعاتی که سبب ایجاد تفرقه و از بین رفتن وحدت بین شیعه و سنی می‌شود، پرهیز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این منطقه سال‌های سال است که شیعه با اعتقاد خود و اهل سنت با اعتقاد خاص خود در کنار همدیگر بدون هیچ‌گونه تنشی در حال زندگی مسالمت‌آمیز و وحدت‌بخش هستند؛ به همین دلیل باید خطبا و علمای اعزامی برای برگزاری مراسم ایام فاطمیه که از دیگر استان‌ها وارد این منطقه می‌شوند، نسبت به این مسئله توجیه شوند.

وی  با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: جان‌مایه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران که اکنون به ام‌القرای اسلام تبدیل شده، ولایت بوده و در حال حاضر در این کشور توحید و ولایت با هم عجین شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) هم در تمام عمر خود از حریم ولایت دفاع کرد و اسوه و الگوی امامت و جامعه دینی بود.

انتهای پیام/ع

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha