شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قنبريان

حوزه/ مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بيان اينكه آرمان انقلاب اسلامی، ایجاد حیات طیبه است، عنوان کرد: ملت خار و ذلیل و وابسته به بیگانگان نمی تواند حیات طیبه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالحسین قنبریان، در طرح دانش افزایی اساتید کلام حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالي نواب مشهد، با اشاره به آیه «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثي‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا يَعْمَلُونَ97» (نحل/ 97)، آرمان انقلاب اسلامی را ایجاد حیات طیبه عنوان كرد.

وی افزود: همه آنچه که بشر برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت نیاز دارد در مفهوم حیات طیبه نهفته است.

مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به غارت اموال کشور توسط بیگانگان در دوران پهلوی، عزت ملی و استقلال را از الزامات حیات طیبه برشمرد و گفت: ملتی که خار و ذلیل و در زمینه های گوناگون به بیگانگان وابسته است، نمی تواند حیات طیبه داشته باشد.

حجت الاسلام قنبریان اضافه کرد: حیات طیبه تنها محدود به دعاها و عبادات نیست و گستره فراوانی دارد و همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی افراد در جامعه را در برمی گیرد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را معجزه قرن معرفی و تصریح کرد: باید شکر این نعمت بزرگ و این بستر و فضای آماده برای تبلیغ آموزه ها و معارف دینی را بجا آورد.

مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به روايتي كه علماي دين را مرزداران اعتقادی مي داند، افزود: : اساتید کلام حوزه علمیه باید شاگردانی تربیت کنند که نسبت به شبهات مختلف اعتقادی و کلامی پاسخگو باشند و موجب ارتقاء عقاید مردم و بیمه شدن آن ها در برابر شبهات شود.

حجت الاسلام قنبریان با اشاره به فعالیت های مسئولان حوزه علمیه خراسان برای تدوین نظام جامع آموزشی، گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، مباحث کلامی و اعتقادی جزو مهمترين مباحث نظام جامع آموزشی است و طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی با اساتید کلامی ارتباط دارد.

وی در پایان برگزاری کارگاه های دانش افزایی در زمینه مسائل کلامی، قرآنی، فلسفه، اصول و فقه را زمینه ارزشمندی برای ارتقاء سطح دانشی اساتید و در نتیجه افزایش سطح دانش طلاب دانست.

یادآور می شود: طرح دانش افزایی اساتید کلام حوزه علمیه خراسان با مشارکت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد و مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شده و ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha