جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن انقلاب در آلمان

حوزه/ مراسم جشن انقلاب با حضور نمایندگان سیاسی و فرهنگی ایران در آلمان و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب نشست بررسی نحوه تعامل امام خمینی (ره) با جامعه اروپایی با موضوع "به عنوان یک مسلمان در اروپا" از طرف رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با مشارکت مراکز اسلامی روز گذشته در آلمان برگزار شد.

در این مراسم که مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، سفیر و نماینده فرهنگی ایران در آلمان و جمعی از ایرانیان حضور داشتند رایزن فرهنگی ایران در آلمان با بیان اینکه تجربه دیوار برلین نشان داد "دیوار" ها دیگر مثل دیوار تاریخی چین محافظ نمی توانند باشند اظهارداشت: شبکه های اطلاع رسانی و کانال های مجازی بر هر دیواری حفره های عمیق و متعدد ایجاد می کنند.  از این رو بنظر می رسد، دیگرآن کسی که از دیوار عبور می کند نه پناهجو است و نه مجرم، عضوی است از جامعه جهانی، که مهاجرت نموده است.

* اسلام یک هویت انسانی است که به انسان تعلق دارد نه جغرافیا

وی افزود: اکنون، چون دیگر دیواری برای جدا کردن یا حصار کشیدن در اروپا نیست، مهاجرانی تازه در اینجا حضور دارند تا بگویند، اسلام هم مثل هر هویتی شرقی و غربی، یا ایرانی و عربی، و نه حتی ترکی و هندی نیست. «اسلام» یک هویت انسانی است. هویتی که به انسان تعلق دارد و نه جغرافیا. با انسان معنا پیدا می کند و نه تاریخ.

رایزن فرهنگی ایران در آلمان در پایان گفت: ارزشهای اخلاقی اسلام است که باید ترویج شوند، نه ملیت و قومیت و زبان. در حقیقت باطن اسلام اخلاق است و لباس اسلام زبان و رنگ پوست و نژاد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان هم در سخنانی گفت: اغلب مردم، دچار یک دوگانگی مبهم و ناشناخته نسبت به موضوع مهاجرت و مهاجران شده اند و در این میان  سؤال‌های بنیادی بسیاری از آزادی و کرامت انسانی همچنان در نظام‌های سیاسی مورد بحث است. از طرف دیگر موضوع مهمی چون هویت خود مفهومی است که می توان گفت میراث غیر قابل انفکاک از انسان مهاجر است.

* مهاجرت؛ توصیه ای قرآنی برای گشایش از سختی ها

وی اظهارداشت: اهمیت یکپارچگی، هویت و انسجام اجتماعی نیز از دغدغه های دیگر مورد نظر جامعه جهانی بویژه جوامع مهاجر پذیر است. مهاجرت موضوعی است که حتی در قرآن کریم به عنوان یک توصیه برای گشایش در شرایط انسان گرفتار بدان توجه شده است. آیه 97 سوره نساء،  اشاره ای آشکار به آنانی دارد که در رنج و سختی روزگار می گذرانند و خداوند متعال می فرماید : " مگر زمین خداوسیع نبود و نمی شد شما مهاجرت کنید؟ "

 

مراسم جشن انقلاب در آلمان

 

مراسم جشن انقلاب در آلمان

 

مراسم جشن انقلاب در آلمان

 

مراسم جشن انقلاب در آلمان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha