جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی فرد شاعر و پژوهشگر حوزوی

حوزه/ کتاب شاعر، پژوهشگر و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی با عنوان « وزن ارزشی در شعر کودک» در هجدهمین همایش سالانه کتاب سال حوزه به عنوان کتاب برگزیده سال حوزه انتخاب شد.

یحیی علوی فرد، مؤلف و نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی در این‌ باره گفت: کتاب « وزن ارزشی در شعر کودک» در بخش گروه علمی ادبیات و هنر هجدهمین همایش سالانه کتاب سال حوزه برگزیده و شایسته تحسین شد.

وی افزود: این کتاب در راستای شناسایی، بررسی و گسترش وزن‌های شعر کودک نوشته و خردادماه سال 94 از سوی انتشارات عمو علوی به سفارش مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه به چاپ رسید.

کارشناس ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به موضوع کتاب که رویکردی نوین برای شناخت، بررسی و گسترش وزن‌های شعر کودک است، بیان داشت: این کتاب رویکردی دارد که درباره روشی نوین در شعر کودک بحث می‌کند و این روش ابداعی است و با توجه به اطلاعاتی 12 ساله و تدریس برای کودکان به دست آمده است.

وی وزن‌های ناشناخته شعر کودک را از فصل‌های این کتاب عنوان کرد و گفت: در فصل وزن‌های ناشناخته شعر کودک به جای بهره‌گیری از بیش از 400 وزن ابداعی استفاده و به مخاطب معرفی‌شده که 250 وزن آن برای استفاده در شعر کودک است.

این شاعر حوزوی با بیان اینکه این کتاب تخصصی و مختص شاعرانی است که در مورد شعر کودک پژوهش می‌کنند است، اظهار داشت: در این اثر در مورد روشی جدید در زمینه وزن یابی و وزن‌های شعر کودک است. در «وزن ارزشی در شعر کودک» ارکان جدید و وزن‌های جدید شناسایی و ارائه شده است.

مدیر انتشارات عمو علوی تصریح کرد: این کتاب کمک‌ درسی برای مرکز آموزش کاربردهای دفتر تبلیغات اسلامی بوده که مشتمل بر 6 فصل است.

وی افزود: در فصل اول کلیات بیان شده است، در فصل دوم ارکان و ویژگی‌های جدید معرفی، در فصل سوم وزن‌های شعر کودک ارائه‌شده، در فصل چهارم بحث هم ارزشی آورده شده ، در فصل پنجم هم شفافیت و کدورت وزنی و اینکه شفاف‌ترین وزن‌ها کدام‌اند بیان‌شده و در فصل ششم تحلیل 2 وزن شعری رایج آمده است.

کارشناس حوزوی، ادبیات کودک و نوجوان یادآور شد: کتاب «وزن ارزشی در شعر کودک» مشتمل بر 120 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات عمو علوی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه همایش سالانه کتاب سال حوزه، همایش بسیار مهمی است که هرساله در حوزه علمیه برگزار می‌شود، افزود: این همایش یکی از مهم‌ترین رویدادهای پژوهشی حوزه‌های علمیه است که هجدهمین دوره آن به کتاب‌های منتشر شده حوزویان و پایان‌نامه‌های دفاع شده در سال ۹۴ اختصاص داشت.

شاعر و پژوهشگر ادبیات کودک در حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت این همایش گفت: این همایش از کتاب‌هایی که حوزویان در موضوعات مختلف دینی و اسلامی ارائه و نشر می‌دهند، برگزار می‌شود.

علوی فرد خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال حوزه، هر ساله با معرفی برترین آثار مؤلفان حوزوی و ناشران برتر، به همت دبیرخانه همایش کتاب سال، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha