پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: آمریکا با اسلام عربستان و حتی اسلامی که در ترکیه رواج دارد مخالفتی ندارد، بلکه مشکل اساسی آنها با تفکر اسلام نابی است که در سایه انقلاب اسلامی جاری می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه اولین همایش بین المللی "اندیشه راقی "که به منظور ترویج اندیشه ولایت و تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در سالن غدیر مرکز همایش های فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد، اظهار داشت: اندیشه های مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی، اندیشه پیشرو و پیشران برای دستیابی جهان اسلام و حتی فراتر از آن همه جهان به یک تمدن مطلوب در مقابل مشکالت کنونی جهان است.

وی افزود: پس از تحقق انقلاب اسلامی که بسیاری از افراد آن را اتفاقی سیاسی می دانستند، امام خمینی(ره) تاکید کردند که این انقلاب فقط اتفاق سیاسی نبوده، بلکه کار ما تازه شروع شده و بر اساس همین امر بود که اتفاق انقلاب به جریان انقلاب تغییر جهت داد و امروز می بینیم که بسیاری از کشورها با اندیشه انقلاب اسلامی روبه رو شدند

معاون پژوهشی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اضافه کرد: آنچه امروز اندیشه انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبری را در جهان توسعه می دهد، همان فکر و اندیشه انقلابی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک عقبه فکری و تاریخی دارد، گفت: این انقلاب در حقیقت همان اسلام ناب است که متناسب با بلوغ فکری بشر ظهور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: کسانی که امروز خود را علمدار انقلاب اسلامی می‌دانند، بدانند که باید همان صورت بندی اندیشه ای مد نظر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را مد نظر داشته باشند؛ یعنی همواره اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی بدانند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه اسلام آمریکایی دو شاخصه اصلی دارد که باید همواره نسبت به آن هوشیار بود، گفت: تعصب کورکورانه از اندیشه اسلام که در عملکرد گروه هایی همچون داعش متجلی و همچنین برداشت سطحی و غیر اصولی از اندیشه اسلام که در اندیشه مروجان اسلام سکولار مطرح است، دو شاخصه اصلی اسلام آمریکایی است و اسلام ناب همواره در مقابل این تفکرات انحرافی ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم تصریح کرد: متاسفانه گوشه ای از اسلام سکولار را در کشورمان مشاهده می کنیم.

معاون پژوهشی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: آمریکا با اسلام عربستان و حتی اسلامی که در ترکیه رواج دارد مخالفتی ندارد، بلکه مشکل اساسی آنها با تفکر اسلام نابی است که در سایه انقلاب اسلامی جاری می باشد.

وی افزود: آمریکا در مخالفت خود و ضدیت با اسلام ناب بیش از عرصه نظامی و سیاسی که البته هزینه های هنگفتی در این عرصه ها دارد، از نظر فرهنگی و فکری سرمایه گذاری دارد تا انقلاب اسلامی نتواند به ظهور و بروز خود ادامه دهد، بر همین اساس است که می بینیم حدود 200 شبکه ماهواره ای فارسی زبان فعال هستند تا با انقلاب اسلامی ایران به ضدیت برخاسته یا حداقل آن را به انحراف بکشانند؛ بسیاری از شبکه های عرب زبان نیز از سوی آمریکا هدایت می شوند تا تفکر اسلام آمریکای برجسته تر شود و تفکر اسلام انقلابی ایران که اسلام ناب است دیده نشود.

وی تاکید کرد: اسلام انقلابی که در سایه انقلاب اسلامی ایران ظهور پیدا کرد، اسلامی عقلانی است که در ابتدای تحقق خود در بشریت نفوذ کرد و همچنان به نفوذ ادامه می دهد و باید بتوانیم با تلاش های فکری و فرهنگی این تفکر را گسترش و تعمیق دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم صریح کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به بلوغی رسیده که در هر جبهه فکری دنیای امروز که وارد می شود نه از نظر تعصب سیاسی، بلکه از نظر موضع گیری فکری و مبنایی، دیدگاه های پیشرو انقلاب اسلامی و دیدگاه های مترقی امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را مطرح می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: باید اندیشه های مقام معظم رهبری را به عنوان دیدگاه های یک عالم روشنفکر و مجاهد مطرح کرده و تلاش کنیم تا اندیشه های انقلاب و امام(ره) و رهبری استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود که اندیشه و خواست قلبی مقام معظم رهبری چیست و همان را دنبال کنیم، گفت: به گفت و گو های دورن انقلابی نیاز داریم تا به اندیشه های انقلابی مقام معظم رهبری نائل شده و دیدگاه های ایشان را تبیین کنیم و در نهایت این اندیشه های را بشناسانیم

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه مخاطبین گوناگون و دارای تنوع هستند، افزود: باید خوراک فکری متنوعی ارائه دهیم و البته جامعه هدف جامعه نخبگانی باشد که روی اندیشه های امام و رهبری و مبانی انقلاب تفکر می کنند.

معاون پژوهشی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می شود دچار انتخاب سلیقه ای در گفتمان انقلاب می شویم به این معنی که برخی از آموزه های و تفکرات انقلاب را درشت تر می بنیم و برخی دیگر را اصلا نمی بینیم؛ باید بدون پیش داوری اندیشه های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را بررسی و در یک کلام بصیرت اندیشه ای و بصییرت انقلابی را باهم داشته باشیم.

انتهای پیام 313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha