جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ غلام حسین متو-عالم کشمیری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین متو از روحانیون اهل کشمیر، در همایش بین المللی«اندیشه راقی»، گفت :کشورهایی که مکتب اهل بیت(ع) در آنها وجود دارد همچون ایران، لبنان، پاکستان و عراق فقیر نیستند، چرا که از نظر فکری غنی ترین مکتب تاریخ بشریت که همان مکتب تشیع باشد در آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلام حسین متو، از علمای اهل کشمیر، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بین المللی اندیشه راقی که به منظور ترویج اندیشه ولایت و تبیین تفکرات مقام معظم رهبری، با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در محل سالن غدیر مرکز آموزش های فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد اظهار داشت: ایشان جانشین ولی نعمت ما حضرت قائم(عج) و عشق پابرهنگان جهان هستند.

این عالم اهل کشیمیری با بیان اینکه دنیای امروز از هزاران مشکل رنج می برد، افزود: اگر چه دنیای بسیاری از مردم جهان از فقر اقتصادی و گرسنگی رنج می برند، اما باید تاکید کرد که بیشترین فقر امروز فقر معنوی و عدم شناسایی الگوهای شایسته است که باعث رنج مردمان دنیا شده است.

وی با بیان این که در دنیای فقر اندیشه به سر می بریم، خاطر نشان کرد: اگرچه در عصر حاضر میلیون ها انسان شب ها گرسنه می خوابند، اما حقیقتا چندین میلیارد نیز بدون خوراک فکری مناسب و بدون اندیشه والا زندگی کرده و می خوابندند؛ برای جبران فقر در دنیای امروز، جبهه انقلاب و مقاومت باید فکری کند.

شیخ متو با بیان این که جهان امروز تهی از اندیشه و فکر است، تصریح کرد: انتخابات اخیر در کشور آمریکا که مدعی بزرگترین تمدن در دنیا است، تمدن مدعی امروز را عریان کرد؛ این انتخابات نشان داد که دنیای امروز چقدر از اخلاق و فکر خالی شده است.

این عالم اهل کشمیری ادامه داد: به برکت خون شهدا، تنها خط فکری اصیل و مترقی دنیای امروز مکتب اهل بیت علیه السلام است که همین تفکر از نظر اندیشه، والاترین ایده ها را به انسان ها عرضه می کند؛ به همین دلیل کشورهایی که مکتب اهل بیت(ع) در آنها وجود دارد همچون ایران، لبنان، پاکستان و عراق فقیر نیستند، چرا که از نظر فکری غنی ترین مکتب تاریخ بشریت که همان مکتب تشیع باشد، در آنها وجود دارد.

وی با بیان این که به برکت سید جهان امروز امام خامنه ای، جبهه نظامی تاریخی در مقابل دنیای استکبار و دشمنان شکل گرفته است، ابراز داشت: امروز در جبهه مقاومت، جوانان لشکرهای فاطمیون، زینبیون و ... مشتاقانه حضور یافته و موفقیت های چشمگیری در عرصه نظامی و در مقابله با دشمنان اسلام به دست آورده اند، اما نباید فراموش کرد زمانی تلاش این مجاهدان به ثمر می نشینید که در جبهه مقاومت یک جبهه فرهنگی و فکری قوی تشکیل شود.

این عالم اهل کشیمیری افزود: باید با افتخار جبهه فکری و فرهنگی توانمند را در جبهه مقاومت تشکیل دهیم تا امام خامنه ای آسوده خاطر باشند؛ ایشان در یکی از سخنان خود تصریح کردند که تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و آثار مخرب آن بر روی جوانان انقلابی ما را در گیر کرده است.

انتهای پیام 313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha