جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: مساجد دانشگاه فراگیری ایمان هستند و مردم ما ایمان را که یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود، از این دانشگاه فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در همایش سنگر فیروزه‌ای که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با بیان این‌که فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان دارد، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم برکات عظیم دانشگاه سیاسی و مذهبی انقلاب را روزی دل‌های ما قرار بدهد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برخاسته از قرآن است، تصریح کرد: سند مشرعیت انقلاب ما برگرفته از آیات قرآنی، سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی فقیه در قزوین، شرح صدر را یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: خداوند به واسطه شرح صدر علومی را به انسان‌ها می‌آموزد که در هیچ مدرسه‌ای آموزش داده نمی‌شود و امام راحل از این نعمت خدایی برخوردار بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: مساجد دانشگاه فراگیری ایمان هستند و اقشار مختلف مردم ما در دوران انقلاب، دانشجوی این دانشگاه بودند و ایمان را که یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود، از این دانشگاه فرا گرفتند.

وی با بیان این‌که اساتید دانشگاه مساجد، ائمه جماعات هستند، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، ما در این دانشگاه گردهم می‌آمدیم و در آن علم و دانش را فرا می‌گرفتیم و به مردم می‌آموختیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که مساجد عامل وحدت بین اقشار مختلف مردم به شمار می‌آیند، اظهار داشت: وحدت یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و به خاطر این‌که این وحدت توحیدی بود، اثرگذار و ماندگار شد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برای استمرار و صدور انقلاب اسلامی نیازمند چهار عاملی هستیم که انقلاب را به پیروزی رساند و این دو هدف را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: پرهیز از حسد، بخل، عداوت، دشمنی، دروغ، غیبت، دنیاپرستی و دست‌گیری مظلومان و ستم‌دیدگان رسالت همه ما محسوب می‌شود و مسیر استمرار و صدور انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: یکی از رسالت‌های جدی امام جماعت‌ها انتقال آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) به نوجوانان است و اگر این کار به درستی صورت بگیرد، رسالت انقلابی خود را انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha