پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ برگزاری نشست"بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی و وظیفه طلاب و نسل جدید در قبال آن" در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای بذری استاد دانشگاه در این نشست علمی، در خصوص هدف از انقلاب اسلامی ایران، گفت: برخی معتقدند انقلاب ما صرفا انقلابی در جهت مبارزه با ظلم نظام شاهنشاهی و دستگاه های مرتبط با آن مثل ساواک و یا صرفا یک انقلاب اقتصادی یا امنیتی بوده، در حالی که انقلاب ما فراتر از همه این مسائل، به منظور بستر سازی برای اسلام و صدور و نشر آن در سایر کشورها می باشد.

وی گفت: از آنجایی که دشمن هم این هدف را کاملا شناسایی کرده بود، از همان ابتدا تصمیم گرفت با جنگ تحمیلی طلوع اسلام را در ایران زمین خاموش کند که خوشبختانه موفق نشد .

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: وظیفه ما در قبال انقلاب اسلامی که با جانفشانی های زیاد ملت غیور ایران به دست آمده، استمرار و بقای انقلاب، شناخت اسلام و معرفی زیبایی های آن به تمام جهان است هرچند که اسلام ناب محمدی(ص) چیزی جز زیبایی ندارد.

بذری در پایان خاطر نشان کرد: طلاب باید دین را از لفافه احادیث و روایات خارج و آن را کاربردی کرده و به نسل نو معرفی نمایند و به اسلام تئوری بسنده نکنند؛ چرا که اسلام تئوریزه به درد زندگی امروز مردم نمی خورد.

انتهای پیام

313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha