جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسینی کوهستانی/ مدیر کل سازمان تبلیغات استان یزد

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:چشم ما نباید به دهان شرق و غرب باشد، زیرا ما عزت خود را از اسلام و انقلاب گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار داشت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقام شهدای انقلاب را که برای این پیروزی خون دادند و به رهبری معمار کبیر انقلاب با استکبار مبارزه کردند را ارج می‌نهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد عنوان کرد: انقلاب ما برگرفته از کتاب الهی قرآن است که این کتاب آسمانی از بدو نزول تا به امروز رسالتی را برای بشر داشته که پس از انقلاب به‌ویژه در سال‌های اخیر اهمیت آن نمود بیشتری یافته است.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه کتاب الهی برای هدایت مردم به سوی نور و نورانیت بر پیامبر اسلام نازل شده است، اضافه کرد: قرآن کریم برای پاسخگویی به نیازهای مردم در سطح جامعه حتی نیازهای فردی و اجتماعی تحت عنوان تبیان معرفی شده و هیچ سئوالی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

وی عنوان کرد: مراجعه به تاریخ و سیره و سنت اهل‌بیت (ع) نشان می‌دهد که رسالت قرآن در سطح جامعه تحقق پیدا کرده است.کریم است، مردم پویایی خواهند داشت و زنده می‌شوند و از ظلمت به نور وارد می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم مردم را از ظلمت و جهل خارج می‌کند و به نور و روشنایی و ایمان و علم می‌رساند، افزود: این مردم می‌توانند جهان را زنده کنند که به پشتیبانی از قرآن کریم تا به امروز نیز چنین بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اصلاح بشریت از طریق قرآن کریم، بیان داشت: بسیاری از مردم نادان و جاهل که تا پیش از آشنایی با قرآن کریم در جهل کامل بودند و کثیف‌ترین اقدامات را داشتند، پس از آن در رکاب پیامبر اسلام شمشیر کشیدند و ایثار کردند و این نمونه بارز تحولی است که قرآن در زندگی بشر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم موجب منقلب شدن و تحول در جامعه بشریت شد گفت: کتاب انقلاب ما نیز قرآن است و تا قیامت به انسان حیات انسانی و اسلامی و معنوی عنایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و تاثیر قرآن کریم بر آن، اظهار داشت: مفسران آیات قرآن کریم را تفسیر کرده بودند، اما در انقلاب و زندان‌های مخوف شاه این آیات به صورت عملی تفسیر شد و مبارزه با مستکبرین به وضوح دیده شد که دست آمریکا، اسرائیل و. .. را از این کشور کوتاه کرد.

وی با بیان اینکه با قرآن کریم جان آدمی تغییر می‌کند و موجب تغییر جهان خواهد شد، عنوان کرد: امروز دنیا روی ایران اسلامی حساب دیگری باز می‌کند و از ایران و ملت ایران ترس و دلهره دارند چون این ملت با حکومت اسلامی و با تمسک به اهل‌بیت (ع) راه رستگاری را در پیش گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه نباید به مستکبران اعتماد داشت و به آنها تکیه کرد، اظهار داشت: اسلام، امام و ملت ایران با انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند و در برابر غرب و استکبار ایستادند و به اعتدال و عزت و عظمت رسیدند.

وی بیان داشت: نباید حرف ترامپ و اوباما شما را مجذوب کند چرا که خداوند به هرکس که بخواهد عزت می‌دهد و هرکس را بخواهد عزیز می‌کند و دیدیم که در این 38 سال نیز آن‌ها را ذلیل و ملت ایران را عزیز کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی با بیان اینکه پس از انقلاب فعالیت های قرآنی خوبی در کشور و استان انجام گرفته است افزود: شرکت سالانه بالغ بر 15 هزار نفر در دوره های آموزشی قرآن آموزی، تربیت 3 هزار معلم قرآن در سطوح مختلف در استان، اجرای طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم که تاکنون هزار نفر در آن ثبت نام و 150 نفر مدرک تخصصی در سطوح مختلف دریافت کرده اند از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha