جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: بخش عمده ای از سیره فردی و اجتماعی امام خمینی(ره) عرفانی است، تا جایی که شکل گیری انقلاب اسلامی با تاثیر از این سیره رخ داده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسن پویا، معاون پژوهشی  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)،  شب گذشته در  نشست  آنلاین مجازی با موضوع سبک زندگی اخلاقی از منظر امام راحل(ره) که از سوی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و غیرایرانی، در مشهدبرگزار شد، به تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) پرداخت.

ويف درباره سیر عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) گفت: بخش مهم زندگی ايشان قبل از  50 سالگی يعني همان بخش عرفانی بوده و زندگی خود را به خودسازی  اختصاص داده بود.

حجت الاسلام پویا دراین باره افزود: دکتر فاطمه طباطبایی، عروس ایشان درباره زندگی اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) مي گويد است كه انقلاب امام با اخلاق و عرفان ایشان شکل گرفته است .

وی با بيان اينكه در توصیف سیره عرفانی امام(ره) هیچ مبالغه ای نیست، بلکه جوانان امروز باید به آن توجه کنند، افزود: امام خمینی(ره) در 33 سالگی اولین وصیت عرفانی خود به مرحوم میرزا جواد حجت همدانی می نویسند که متن فارسی این وصیت در صحیفه آمده است .

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دارای اخلاق و عرفان اسلام ناب محمدی بودند و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن بهره بردند، افزود: متاسفانه هدف عده ای از افراد از اینکه در مسیر عرفان و اخلاق گام بر مي دارند، برتری نسبت به دیگران است که این امر یک نوع بداخلاقی، تکبر و منشا بسیاری از حسادت هاست .

وی  با اشاره به اینکه آثار مکتوب امام خمینی(ره) بعد از 40 سالگی ایشان  بوده است، افزود:  امام راحل(ره) پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس در ديدار رزمندگان مي فرمودند كه به حال شما جوانان غبطه می خوردم که در اوج اخلاق و معرفت هستید.

معاون پژوهشی  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه با بيان اينكه همه حقیقت قرآن در اخلاق پیامبر(ص) متجلی بوده است، اظهار داشت: بايد نسبت به توصیه های اخلاقی كه مناسب و نیاز امروز جامعه اسلامی و مسلمانان است، توجه كرد.

 وی با تاکید بر اینکه اگر انسان بخواهد سازنده باشد، باید روش پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و عالمی مانند امام خمینی(ره) را پیگیر باشد، گفت: بنيانگذار جمهوري اسلامي، انسانی است که از وادی توبه عبور کرده و قدم بالاتری بر داشته که بارها در بخشی از وصیت نامه سیاسی الهی ايشان به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام پویا با بيان اينكه یکی از توصیه های امام به جوانان این است که از همان جوانی به تهذیب نفس بپردازند، اظهار داشت: تهذیب انسان را بیدار می کند و اينگونه فردي با عبور از توبه، پس از مرگ بیدارتر از قبل از است.

 گفتنی است، به مناسبت دهه فجر  نشست آنلاین سبک زندگی اخلاقی از منظر امام خمینی (ره) با حضور دانشجویان فقه و اخلاق دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در داخل و  خارج از کشور و علاقه مندان به آشنایی بیشتر با شخصيت امام خمینی (ره) برگزار شد .

انتهاي پيام۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha