شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعادتی

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ طلبه برای تحصیل در مدارس علمیه سطح استان برای سال تحصیلی آینده ۹۶ – ۹۷ از طریق آزمون ورودی پذیرش و جذب می‌شوند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام از متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه برادران و خواهران در سطح استان اظهار داشت: این تعداد طلبه برای تحصیل علوم دینی در 15 مدرسه علمیه خراسان شمالی جذب و پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار  و400 طلبه برادر و خواهر در مدارس علمیه سطح استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: 170 استاد بومی و اعزامی تا سطح چهار مسئولیت آموزش این تعداد طلبه را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام سعادتی تدريس سطوح 3 و 4 در حوزه علميه خراسان شمالي را يك فرصت مناسب براي ارتقاء سطح علمي در استان دانست و گفت: به بركت سفر مقام معظم رهبري به استان زیرساخت‌های آموزشي مناسبي در حوزه علميه فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل حوزه‌های علمیه با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در ارتباط با جذب و پذیرش طلاب اظهار داشت: چندی پیش نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد که راهکارهای تعامل بیشتر بین این دو نهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: طرح «یک روز در حوزه علمیه» برای حضور دانش‌آموزان در مدارس علمیه استان و استفاده از ظرفیت روحانیان طرح هجرت در روستاها برای تشویق دانش‌آموزان این مناطق به ادامه تحصیل در مدارس علمیه از دیگر اقداماتی است که با همکاری آموزش و پرورش و برای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به تحصیل علوم دینی در مدارس علمیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه وجود مراکزی مانند حوزه‌‌های علمیه به منظور تعلیم و تربیت دینی و اسلامی جوانان اجر بسیار زیادی دارد، گفت: در عصر کنونی که انحراف‌های اخلاقی بسیار زیاد شده است و دشمن نیز تلاش زیادی در این زمینه می‌کند، وجود مراکزی که ارزش‌های اسلامی را زنده نگه‌دارند ارزشمند است

حجت‌الاسلام سعادتی در ادامه با اشاره به اینکه برای شرکت در آزمون ورودی مدارس علمیه شرایط عمومی تعیین شده است، اظهار داشت: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌وظیفه از جمله‌این شرایط است.

وی در تبیین شرایط اختصاصی ویژه داوطلبان بلندمدت، قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر سن 18 سال را از جمله آن برشمرد و افزود: مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود و داوطلبان مدرک کاردانی و بالاتر نیز نباید در زمان ثبت‌نام بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنان گذشته باشد.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تعهد تحصیلی تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک را نیز از دیگر شرط اختصاصی پذیرش عنوان کرد و گفت: برای داوطلبان سفیران هدایت ویژه تربیت مبلغ نیز شرایطی لحاظ شده که داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 20 سال و تعهد تحصیلی تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی در مناطق مورد نیاز از جمله‌ای شرایط به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: برای این گروه نیز سال‌های تحصیلی بالاتر از دیپلم و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha