شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه /امام خمینی(ره) در قیام خود تنها به مبارزه با حکومت غاصب اکتفا نکرد، بلکه برای ایجاد حاکمیت الهی بر اساس ارزش های اسلامی، اصل مقدس ولایت فقیه را مطرح و رهبری امور جامعه اسلامی را به عهده گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم ماریا مکانیکی، کارشناس حوزوی در  نشست" تحلیل دستاورد های انقلاب اسلامی" در مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) بابل، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران که بیش از سی سال از پیروزی شکوهمندآن می گذرد، پدیده ای الهی و مبارکی بود که جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

وی افزود: در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به دهه از عمر گرانمایه این شجره پر امید، باید دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شود تا برخی تصور نکنند که این انقلاب به سادگی به بار نشسته و تاثیری درجامعه نداشته است.

این محقق حوزوی با اشاره به دستاوردهای سیاسی انقلاب اعلام کرد: با توجه به این که  حاکمیت اسلام بر پایه ولایت است و هدف اصلی و اساسی ادیان الهی، تکامل بشر بر مبنای توحید، از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک بوده است، لذا قدرت های استکبار برای چپاول دسترنج مردم محروم مسئله جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و با این توطئه توانستند بر جنبه های فکری، فرهنگی ،دینی و ملی جوامع اسلامی برتری و منابع مادی و ذخایر زیر زمینی را به غارت ببرند؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط بطلان بر عقیده دشمنان کشید.

 این کارشناس حوزوی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در قیام خود تنها به مبارزه با حکومت غاصب اکتفا نکرد، بلکه برای ایجاد حاکمیت الهی بر اساس ارزش های اسلامی، اصل مقدس ولایت فقیه را مطرح و رهبری امور جامعه اسلامی را به عهده گرفت؛ لذا رهبری سیاسی و مذهبی تأثیر فوق العاده ای بر جهان اسلام گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: نظام شاهنشاهی، از افتخارات خیالی پادشاه ایران بودکه خاندان پهلوی خودشان را وارث آن می دانستند. آن ها با هزینه هایی بسیار برای از بین بردن فرهنگ اسلامی مانند جشن های دو هزار وپانصد ساله ، تبدیل تاریخ هجری شاهنشاهی ، تعویض نام ها و قرار دادن قوانین غیر دینی، تلاش کردند تا فرهنگ شاهنشاهی را جایگزین فرهنگ اسلامی کنند؛  برای همین بود که حضرت امام، بعد سقوط شاه فرمودند که من به این پیروزی که برای ملت ایران پیدا شد تبریک می گویم، یک شاهنشاهی ودو هزاروپانصد ساله را شما ملت ایران با مشت وهمتی بزرگ و ایمانی راسخ سرنگون کردید.313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha