پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری هفته بیداری فلسطین در دانشگاه واشنگتن

حوزه/دانشجویان دانشگاه واشنگتن قصد دارند در روزهای آینده، مراسم سالانه هفته بیداری فلسطین را برگزار کرده و به این طریق همزمان با بزرگداشت فرهنگ فلسطینی، درباره حقوق زیرپا گذاشته شدن مردم فلسطین، دانشجویان را آگاه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان دانشگاه واشنگتن در سیاتل واقع در ایالات متحده آمریکا، روز 13 فوریه، هفته بیداری فلسطین را برگزار می‌کنند. این مراسم سالانه که پیش از این با نام «هفته آپارتاید اسرائیل» شناخته می‌شد توسط دانشجویان انجمن «متحد برای حقوق برابر فلسطین» در محوطه این دانشگاه برگزار شده و هدف از برنامه‌های متعدد فرهنگی، سخنرانی‌ها و گفتمان‌های اجرایی این مراسم، بزرگداشت فرهنگ فلسطین و افزایش آگاهی دانشجویان آمریکایی از زیر پا گذاشته شدن حقوق مردم فلسطین می‌باشد.

این انجمن در سال 2012 تاسیس شده، حامی بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی بوده و خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های به حق‌شان است.

یکی از اعضای انجمن درباره اقدامات اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه مردم فلسطین می‌گوید: ترامپ نشان داده که در این مسئله کاملا یک جانبه عمل می‌کند. حتی با وجودی که در مسئله فلسطین یک طرف ستمگر و یک طرف ستمدیده وجود دارد او به وضوح جانب ستمگر را گرفته و اعلام کرده که قصد احترام گذاشتن به عزت و انسانیت فلسطینان را  ندارد.

یکی دیگر از دانشجویان می‌گوید: ایالات متحده آمریکا نقش قابل توجهی در اشغال سرزمین‌های فلسطین ایفاء می‌کند. سپتامبر گذشته اوباما رئیس جمهوری آمریکا با پرداخت 38 میلیارد دلار، کمک مالی امنیتی به اسرائیل کرد و حقیقت این است که بدون پشتوانه مالی قدرتمند آمریکا امکان ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ناممکن بود.

یکی از دانشجویان عضو انجمن که به خاطر مسائل امنیتی خواسته نامش فاش نشود می‌گوید: اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل همانند تاریخ آپارتاید در آفریقای جنوبی است. در فلسطین اشغالی نیز اسرائیلی‌ها با فلسطینیان همانند شهروند درجه دو برخورد کرده و دائما به املاک آنان حمله می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha