پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قرآن است و معرف قرآنی را به متن زندگی مردم و جامعه وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، شامگاه سه شنبه در ديدار رئیس دانشكده علوم قرآني بجنورد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قرآن است و معرف قرآنی را به متن زندگی مردم و جامعه وارد کرد.

وی با بیان اینکه سعادت جاودانه در پرتو قرآن محقق می‌شود، افزود: ظلم‌ستیزی، بصیرت و ولايت مداري مردم كه مبتني بر آموزه‌های قرآني است، سبب حمایت و پشتيباني این ملت از رهبر نهضت انقلاب یعنی امام خميني (ره) شد و به اين طريق این  انقلاب به پیروزی رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرلوحه قرار دادن آموزه‌های قرآنی موجب سعادت و تعالی بشر می‌شود، گفت: قرآن روش درست زيستن را به انسان‌ها می‌آموزد و دربرگیرنده تمام ابعاد زندگي بشریت است و با عمل به آموزه‌های این کتاب مقدس سعادت فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي انسان تضمين می‌شود.

وی اظهار داشت: بنابراین انسان به هر اندازه و ميزان كه آموزه‌ها و دستورهاي قرآن را وارد متن زندگي خود كند و در زندگي خویش به كار ببرد موفقيت و آرامش كسب کرده و سعادت دنیا و آخرت نصیبش می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه درک عمیق و چشیدن معانی قرآن برکت را در پی دارد، گفت: حفظ و تفسیر مراتبی از فهم معانی عمیق قرآنی است و مقصد آن است که انسان اهل ذکر و شکر شده تا در این مرحله، شیرینی قرآن را بچشد.

وی افزود: قرآن هدف و مقصد است و هیچ‌گاه نباید وسیله و ابزار قرار گیرد و از این رو در همه زمینه‌ها و جهات زندگی حتی و در تمام حوزه‌ها باید با مبانی این کتاب آسمانی هماهنگی شود.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش دانشجويان علوم قرآني در ترويج آموزه‌های قرآن و حراست از انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: اساتید و دانشجویان علوم قرآنی با ترویج صحیح آموزه‌های قرآنی می‌توانند نقش بسزایی در سلامت معنوی جامعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس در راه و مسیر زندگی‌اش از قرآن بهره بگیرد سعادت دنیا و آخرت خویش را فراهم کرده و هر کس هم از آن بی‌بهره باشد موجب خسران دنیا و آخرت خود شده است

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha