پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سواد رسانه‌ای

حوزه/ کارگاه دو روزه سواد رسانه ای به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در مدرسه سلیمانیه مشهد آغاز به كار كرد.

 حجت الاسلام صابری تولایی در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد با بيان اينكه کارگاه دو روزه سواد رسانه ای به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مدرسه سلیمانیه با حضور  بیش از 150 فعال خواهر و برادر طلبه در فضای مجازی، امروز كار خود را آغاز كرد، درباره علت برگزاری اين دوره بيان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بیش از 19 مورد اشاره صریح به ورود و ساماندهی فضای مجازی داشته اند، این دوره در راستای مطالبات ایشان برگزار می شود.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه وظیفه اصلی هر طلبه ادامه رسالت نبوی است، گفت:آسیب های فضای مجازی در حوزه های خانواده و جوانان از مهمترین مشکلاتی است که امروزه با آن مواجه هستیم.

وی بابيان اينكه فضای مجازی بنا به تعریفی قتلگاه جوانان است، تاکید کرد: حوزويان به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید در این عرصه با جدیت ورود پیدا كرده و توانایی پاسخ گویی به شبهات ایجاد شده در آن را داشته باشند.

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به اينكه برگزاری دوره مقدماتی سواد رسانه ای می تواند برای برخی از شرکت کنندگان بحث تاسیس و برای برخی دیگر بحث انسجام اطلاعات را داشته باشد. ابراز کرد: این دوره می خواهد دغدغه ای برای حضور بیشتر مدیران مدارس علمیه و طلاب در فضای مجازی ایجاد کند.

گفتنی است، نخستین دوره مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه ای ویژه فعالان فضای مجازی در حوزه علمیه خراسان به همت معاونت تبلیغ این حوزه 20 و 21 بهمن در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha