پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 جلسات با عالمان و اندیشمندان بنگلادش

حوزه/ وحدت امت اسلامی و حفظ کیان اسلام در مقابل زیاده خواهی ها و هجمه های شوم استکباری از مهمترین مبانی فکری انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پرفسور میمول احسن خان، مفتی کمال الدین، و مولانا چودری از علمای کشور بنگلادش، با حضور در نمایندگی جامعه المصطفی در این کشور از نزدیک با فعالیت های این نهاد بین المللی آشنا شدند.

 حجت الاسلام حسن امیر انصاری، نماینده جامعه المصطفی در کشور بنگلادش در این دیدارها ضمن تقدیر از گسترش همکاری های علمی فرهنگی نهاد های علمی و دینی بنگلادش با جامعه المصطفی العالمیه، تصریح کرد: همکاری و تعامل روز افزون علما و اندیشمندان جهان اسلام از ملزومات تعالی اندیشه قرآنی در سراسسر جهان است.

وی با اشاره به حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از تند روی های مذهبی، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه ضمن تأکید بر حفظ وحدت اسلامی در سایه سار معارف قرآنی بر گسترش همکاری ها و تعاملات میان علمای جهان اسلام سفارش می کند.

نماینده جامعه المصطفی در بنگلادش مبانی فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: وحدت امت اسلامی و حفظ کیان اسلام در مقابل زیاده خواهی ها و هجمه های شوم استکباری از مهمترین مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود.

امیر انصاری در پایان ضمن تأکید بر جایگاه والای معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) در گسترش اندیشه های الهی اسلام در سراسر گیتی، ابراز داشت: در کتب روایی اهل سنت، روایات متعددی در رابطه با سیره و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و تأثیر ایشان در گسترش معارف ناب الهی ذکر شده است.

علما و اندیشمندان بنگلادشی در این دیدار ها ضمن تقدیر از تلاش های انقلاب اسلامی ایران در راستای اعتلای علمی کشورهای مختلف اسلامی، بر وحدت و هم گرایی امت اسلامی در مقابل دسیسه های شوم دشمنان تأکید نمودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha