پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی مانند هر جریان دیگری با آسیب ها، آفت ها و دشمنی هایی مواجه است که شناخت آنها برای حفظ انقلاب ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جمع اساتید، حوزه و دانشگاه که در دانشگاه معارف اسلامی گردهم آمده بودند، اظهارداشت: اگر انقلاب اسلامی بر خلاف بسیاری از انقلاب های بزرگ دنیا که با گذشت زمان از بین می روند، تا کنون با قدرت باقی مانده به خاطر این است که مردم و مسئولان با شناخت آفت ها و تهدیدها در جهت حفظ ارزش های آن حرکت کرده اند.

نویسنده کتاب « گفتار رفیع» با اشاره به پیشرفت های گسترده نظام در عرصه های مختلف علمی و نظامی، افزود: اگر با شناخت تهدیدها، نقاط آسیب پذیر خود را برطرف کنیم، دشمنان خارجی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند.

وی ادامه داد: ما در انقلاب تنها به دنبال حل مشکل های اقتصادی نبودیم، بلکه می خواستیم با ترویج اعتقادهای مذهبی و گسترش اقامه نماز در جامعه، مراکز فساد از بین برود و با بی عفتی و بی حجابی مقابله شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: دشمن امروز با استفاده ابزاری از ماهواره و فضای مجازی به دنبال کم رنگ ساختن ارزش های معنوی در میان مردم و جوانان جامعه ما است.

وی افزود: دولت با پشتیبانی مردم می تواند قانون های مناسبی را برای مقابله با پدیده بد حجابی در سطح جامعه به مرحله اجرا درآورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فراموشی نعمت آزادی و استقلال که امروز به برکت خون شهیدان در اختیار مردم قرار دارد، آسیبی جدی است گفت: در دوران طاغوت امکان تبلیغ و ترویج دین مناسب نبود و حکومت با برگزاری مجلس های مذهبی و اعتقادی مقابله می کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از افراطی‌گری شاخصه انقلابی‌بودن است، اظهارداشت: اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن می باشد؛ حضرت امام(ره) تا زمانی که بنی‌صدر عزل نشده بود از او حمایت می‌کردند، ادامه داد: در مسائل سیاسی نباید همدیگر را ذوب کنیم.

وی  تأکید کرد: این خیلی بد است که اگر کسی مطابق میل ما نیست، او را له کنیم. در هر خانه ممکن است بچه‌ای اصولگرا و دیگری اصلاح طلب باشد ولی بعضی برخوردها باعث اختلاف افکنی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی پیروی از ولایت فقیه و رهبری را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن بیان کرد و گفت: باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی ادامه داد: بنده در حاشیه برخی جلسات، بعضی نکات را از مقام معظم رهبری می‌پرسم. ایشان از برخی کارها راضی نیستند. متأسفانه برخی‌ها هزینه‌هایی از رهبری می‌کنند که نظر ایشان نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، دشمن شناسی را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن ذکر کرد و ادامه داد: روحیه مبارزه با دشمن نباید کمرنگ شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه باور سیاسی، تقید شرعی و ماندگاری را از دیگر شاخصه‌های انقلابی بودن دانست و گفت:  تفکیک آخوند به حکومتی و غیرحکومتی خطرناک است و مقام معظم رهبری وقتی به قم آمدند فرمودند که ما آخوند حکومتی و غیرحکومتی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان این الفاظ را خطرناک دانست و تاکید کرد: همان گونه که آخوند دینی و غیردینی نداریم، تفکیک روحانیون به حکومتی و غیرحکومتی خطر بزرگی است و باید مراقب بود که حوزه علمیه به سمت سکولاریسم نرود.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کوتاهی در دفاع از حریم ولایت فقیه و نادیده گرفتن جایگاه آن تهدیدی است که مهمترین رکن نهضت را دچار آسیب می کند.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت لازم است اداره جامعه در اختیار فقیه جامع الشرایط و آشنا به مسائل روز باشد، گفت: وجود ولی فقیه در بالاترین جایگاه نظام باعث شد، انقلاب اسلامی با وجود مشکل های بسیار همواره در مسیر هدف های خود گام بردارد.

این مبلغ حوزه با اشاره به لزوم شناخت دشمن در شرایط مختلف افزود: آسیب دیگری که در برابر انقلاب قرار دارد کم رنگ شدن روحیه استکبار ستیزی در میان مردم است که حضور آن ها را در صحنه دفاع از نظام کاهش می دهد.

وی از گسست نسل جوان با شهیدان به عنوان آفتی مهم در مسیر حرکت انقلاب یاد کرد و گفت: لازم است یاد و خاطره شهیدان در قالب فرهنگ ایثار و شهادت به هر صورت ممکن از جمله بوسیله فضای مجازی در ذهن مردم و به خصوص جوانان بیش از گذشته مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به حساسیت حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو ادامه داد: مردم برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نمایندگانی را انتخاب کنند که با نگاه به ارزش اصیل انقلاب در لحظه های حساس بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از برندگان مسابقه کتاب‌خوانی قدردانی شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha