جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چادر مشکی اسقرار دهنده هویت ملی ماست، گفت: خواهرانی که امروز بانوان چادر مشکی به سر می کنند، هم حافظ هویت ملی ۳ هزار ساله ما هستند و هم برای آینده این هویت را استمرار می دهند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در اجتماع خواهران طلبه اصفهان، با تبریک فرار رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در این مدت فعالیت درخشانی را به ویژه در عرصه های پژوهشی داشته است اما این را هم باید متذکر شد که میزان خواهران طلبه نسبت به جمعیت استان اصفهان کافی نیست.

وی با بیان اینکه در سالهای پیش در سخنرانی های عمومی و خطبه های نماز جمعه و تریبون های گوناگون گفته ام که ما توانستیم 8 دلیل عقلی و 12 دلیل روانشناسی برای چادر  ارائه کنیم، افزود: متأسفانه در این سالهای اخیر دشمن پشتوانه چادر و رنگ مشکی آن را سست می کنند و نیاز است تا روی آنها تبلیغ کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چادر، اسقرار دهنده هویت ملی ماست، تصریح کرد: برای هویت ملی نیازمند رفتارهایی هستیم که رکن اصلی شاکله یک جامعه باشد و رفتار های مجموعه یک جامعه اینجاد مدنظر است که پشتوانه فکری دارد و فرهنگ جامعه نامیده می شود.

وی با اشاره به اینکه این پشتوانه فکری به رفتار های بصیرتی منجر می شود، بیان کرد: چادر مشکی مربوط به هویت ملی ما ایرانیان است و اگر 3 هزار سال پیش هم برویم می بینیم که در آن زمان هم زنان ما چادر مشکی داشتند و حجاب یکی از رفتارهایی بوده که تنها در دوره اسلام نبوده و پیش از اسلام نیز زنان ایرانی پایبند به حجاب و چادر مشکی بوده اند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه بحث امروز ما درباره چادر مشکی به این دلیل است که هم می خواهیم از هویت جامعه خود دفاع کنیم و نشان دهیم که زنان ایرانی در 3 هزار سال پیش چه ادراک و فهمی داشته اند، ادامه داد: خواهرانی که امروز چادر مشکی به سر می کنند هم حافظ هویت ملی 3 هزار ساله ما هستند و هم برای آینده این هویت را استمرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز عده ای تنها به میراث باستانی فیزیکی ما توجه دارند اما به میراث باستانی معنوی و فکری بی توجه اند، خاطرنشان کرد: چادر مشکی از آن هویت های ملی ماست که مطابق با دلیل های عقلی بوده و رعایت نکردن آن برای جامعه ما خطر آفرین است و لازم است که دیگران را هم به این هویت ملی واقف کنیم چراکه اگر به خوبی تبلیغ هویت خود نکنیم دیگر چادر مشکی ما به فراموشی برود.

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از حضار درباره اینکه برخی با دلیل حجاب را رد می کنند، گفت: در این 20 دلیلی که بارها از تریبون های مختلف ارائه کرده ایم اگر تنها یک دلیلش را کسی توانست رد کند من همه آن ها را مردود می خوانم و کسانی که حجاب را رد می کنند هیچ گاه دلیل منطقی ندارند بلکه همواره به تمسخر حجاب می پردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha