پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حوزه/ نمایندگان مجمع طلاب وفضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» بر حضور حداکثری مردم در روز ۲۲ بهمن تاکید و آن را گامی مهم در تحقق و تقویت آرمانهای امام رحل دانستند.

حجت الاسلام حجت الله حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده در هر میدانی حوزه و روحانیت حضور جدی داشته، توانسته اند ثمرات خوبی داشته باشند.

نماینده طلاب بوئین زهرادر مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،‌با بیان اینکه نقش امام راحل در مبارزه علیه رژیم بسیار سازنده و هدف دار بود، عنوان کرد: امام(ره) در همین حجره ها تربیت شد و چون خصیصه هایی مانند دشمن شناسی، آگاه به زمان و ایمان در وجود او شعله ور بود، توانستند منشاء خدمات بزرگ برای جامعه اسلامی و بالاتر در دنیا شوند.

باور و اعتقاد به مبارزه حق علیه باطل از خصایص امام راحل بود

وی عنوان کرد: امام راحل با درک زمان، مبارزات هدفدار و پردامنه ای را علیه رژیم  طاغوت و دشمنان انجام داد تا اینکه با عنایت خدای متعال منجر به نتیجه شد.

حجت الاسلام  حجت الله حاجی پور گفت:  نزدیک 16 سال مبارزه علیه طاغوت از سوی روحانی مجاهد و عالم با تقوا، امام خمینی(ره) همراه با حمایت بی دریغ حوزه ها و مردم ولایت مدار ایران اسلامی، نهایتا خون  و زحمات همه شهدا در روز 22 بهمن سال 58 به ثمر نشست و حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی سرنگون شد.

نماینده طلاب شهرستان بوئین زهرا افزود: مهمترین مسئله در شخصیت امام راحل، باور و اعتقاد به مبارزه حق علیه باطل و پیروزی علیه باطل بود؛ مسئله ای که خیلی ها حتی بعد از پیروزی انقلاب باور نکردند چون مبارزه علیه حکومتی که 2 هزار و 500 سال قدمت داشت و از حمایت ابرقدرت های مانند آمریکا و پیر استعمار یعنی انگلیس برخوردار بود را امری محال می دانستند ولی خدا کمک کرد و حق علیه باطل پیروز شد.

حضور در روز  22 بهمن لبیک به ندای رهبر انقلاب است

در ادامه این گفت و گو حجت الاسلام کثیری  نقش روحانیت در پیروزی انقلاب را بسیار اثرگذار دانست و گفت: روحانیت همیشه ثابت کرده در هر زمانی در صحنه ها حضور جدی داشته باعث خیرات وبرکات شده است.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان نور در مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم،‌پیروزی انقلاب در 22 بهمن 58 را نمونه ای ایثار و فداکاری حوزها برای نظام عنوان کرد: حوزویان حتی بعد ازانقلاب در جنگ تحمیلی حضور تاثیر گذار داشته و بیشترین شهداء را تقدیم انقلاب، اسلام و نظام کرد.

 وی روحانیت را بزرگ پرچمدار انقلاب عنوان کرد و افزود: روحانیت این عزت و بزرگی را مدیون انقلاب، اسلام و فداکاری و از جان گذشتگی امام شهدا می باشند بنابر این باید قدر این نعمت را دانست و برای عظمت و تدوام آرمانهای انقلاب و امام راحل تلاش کرد.

حجت الاسلام کثیری حضور حوزویان در روز 22 بهمن در کنار سایر آحاد ملت را لبیک به ندای رهبر انقلاب بر شمرد و برحضور در این روز تاکید کرد.

 نماینده طلاب و فضلای شهرستان نور گفت: در روز 22 بهمن همه خواهند آمد تا به دشمنان بفهمانند که انقلاب  و اسلام را با هیچ چیزی عوض نخواهند کرد.

انقلاب نعمت خدا به مردم متدین ایران اسلامی بود

همچنین حجت الاسلام رجب علی آزاده با بیان اینکه  نقش روحانیت و به خصوص امام راحل در حدوث و بقاء انقلاب بسیار بزرگ و اثر گذار بود گفت: هیچ وقت نباید از رکن دیگر  انقلاب یعنی مردم و ولایت فقیه لحظه ای غفلت کرد.

نماینده طلاب و فضلای رشت و رودبار در مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام راحل و علما و در کنار آن مردم برای به ثمر نشستن انقلاب زحمت ها، تبعید و زندان های زیادی را کشیده بودند افزود: این نعمتی بود که خدا به ملت همیشه قهرمان و متدین ایران اسلامی عنایت کرد و باید قدر دان آن بود و برای تقویت و تداوم آن تلاش و شکرگزاری کرد.

وی عنوان کرد: نخستین جرقه پیروزی انقلاب در روز 19دی 56 زده شد که حوزویان به همراهی مردم دربیوت مراجع تقلید جمع شدند و اجتماع عظیمی را به وجود آورده اند و با جنایت وحشیانه رژیم در این روز مقدمات پیروزی در روز22 بهمن 58 به وجود آمد.

روشنگری از سوی حوزویان  برای دوام و استمرار انقلاب  ضروری است

حجت الاسلام عبدالعلی سروری نیز با بیان اینکه روحانیت نقش اصلی در حدوث وبقاء انقلاب به رهبری امام رحل داشته گفت: نباید در این تاثیر گذاری از نقش مردم متدین ایران اسلامی به راحتی گذشت.

طلاب شهرستان مرند و جلفا در مجمع نمایندگان طلاب  و فضلای حوزه علمیه قم افزود: مردم چون به حرکت، ساده زیستی، قیام امام راحل باور داشتند به میدان آمدند و توانستند به هدایت خالصانه امام خمینی و حوزه ها و از همه مهمتر عنایت خدا، همینه دو ابر قدرت شرق و غرب را در هم شکنند و دست اجانب را از منابع غنی این میهن کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه دوام و استمرار انقلاب نیاز به روشنگری و تبیین آرمان های انقلاب و اهداف امام راحل از سوی روحانیت دارد، بر حضور حداکثری مردم در روز 22 بهمن تاکید و آن را گامی مهم در تحقق و تقویت آرمانهای امام راحل دانست.

گفت و گو: قربان اسلامی نژاد  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha