پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی

حوزه/ دوره‌های کوتاه‌مدت موسسه الحکمه اختصاص به مسلمانان ندارد؛ بلکه ادیان و مذاهب مختلف دنیا از هر ملیت و هر مذهب و جنسیت پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی، در بازدید دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و  دکتر میرعمادی، معاون آموزش این دانشگاه، از موسسه حکمت جامعه المصطفی، به معرفی موسسه الحکمه و فعالیت های آن پرداخت و گفت: موسسه حکمت در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و تا امروز پذیرای حدود نوزده هزار فراگیر از حدود ۱۳۰ کشور دنیا در دوره های آموزشی کوتاه مدت و معارف اسلامی بوده است.

وی افزود: دوره های آموزشی موسسه در چندین قالب برنامه ریزی می گردد که از جمله آنها دوره های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی، دوره های مهارتی و کاربردی، دوره های گفتمان های علمی بین مذاهب و ادیان،  برگزاری کنفرانس های علمی و پژوهشی و دوره های فرصت مطالعاتی است.

 رئیس موسسه الحکمه با اشاره به تدریس در این موسسه به 9 زبان زنده دنیا، خاطرنشان ساخت: در زبان هایی که به صورت مستقیم استاد وجود ندارد، از طلبه های جامعه المصطفی به عنوان مترجم استفاده می شود. دوره‌های کوتاه‌مدت اختصاص به مسلمانان ندارد؛ بلکه ادیان و مذاهب مختلف دنیا از هر ملیت و هر مذهب و جنسیت پذیرش می شوند.

 وی، رعایت تقریب بین مذاهب و نخبه گزینی را از اصول حاکم بر پذیرش موسسه الحکمه دانست و خاطرنشان ساخت: در دوره های کوتاه مدت انعطاف زیادی وجود دارد که برحسب درخواست و نیازهای فراگیران برنامه ها تغییر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک افضلی، پذیرش افراد در این موسسه را منوط به تایید در کمیسیون پذیرش و دیگر مبادی ذیربط خواند و تاکید کرد: بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، پذیرش نخبگان در اولویت قرار دارد و این آمادگی وجود دارد که دانشجویان غیرایرانی  دانشگاه صنعتی شریف علاقه‌مند به آشنایی با دروس معارف اسلامی، در دوره‌های کوتاه مدت این موسسه شرکت نمایند.

وی افزود: همچنین این آمادگی برای دانشجویان ایرانی نیز وجود دارد تا در قالب نشست، سمینار و کلاس‌های کارگاهی، دوره های علمی فرهنگی برگزار گردد. همچنین امکان بازدید اساتید دانشگاه های خارج از کشور که برای شرکت در دوره های موسسه شرکت می کنند از دانشگاه صنعتی شریف، یکی دیگر از فرصت های همکاری میان این دو مرکز علمی به شمار می آید

.همچنین در این دیدار دکتر فتوحی،ضمن ابراز خرسندی از این بازدید، اظهار داشت: از حضور در این مرکز احساس افتخار می کنم چراکه قبلا با موسسه حکمت و جامعه المصطفی آشنایی نداشتم و به عنوان یک ایرانی به خود می بالم که در چنین موسسه ای امکانات آموزشی برای افراد سراسر دنیا وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف ۵۰ سال پیش تاسیس شد و ابتدا در چهار دانشکده و با ۴۰۰ دانشجو کار خود را آغاز کرد و هم اکنون این دانشگاه با ۱۳ دانشکده و ۱۳۰۰ دانشجو در رشته مهندسی، به کار خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به حضور ۴۷۲ عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی شریف، خاطرنشان ساخت: دانشگاه شریف این افتخار را دارد که پذیرش دانشجو در آن از طریق آزمون ورودی کنکور انجام می شود و از آنجا که اولویت انتخاب دانشگاه برای رتبه های برتر کنکور دانشگاه شریف است؛ لذا این دانشگاه پذیرای بهترین خروجی‌های آزمون می باشد و از نظر پذیرش نخبگان کارنامه خوبی دارد.

دکتر فتحوی در پایان اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف همچنین بیش از ۹۸ درصد دارندگان مقام های المپیاد طلا، نقره و برنز در رشته‌های کامپیوتر، فیزیک و ریاضی را بدون امتحان ورودی پذیرش می کند. در عرصه ارتباطات بین الملل، یکی از برنامه‌های ما ارتباط با دانشگاههای خارجی است و این مهم از طریق مبادله اساتید و دانشجویان انجام می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha