جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پژمانفر

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز غرب در مقابل انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با بن بست روبرو شده است، گفت: نعره‌ها و عربده‌هایی هم که سران غرب می‌کشند همه از وحشت و ترسی است که غرب را در بر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، عصر امروز در همایش بصیرتی «حوزه انقلابی و حوزه ولایی» در جمع طلاب حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد اظهار داشت: گاهی اوقات سر و صدای افراد از روی اقتدار است، اما در بعضی مواقع فریادها از روی ضعف و ناتوانی و بیچارگی است و اگر امروز غرب داد می زند از روی ضعف و وحشت است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود: غرب از لحاظ تئوری به بن بست رسیده و به چالش افتاده است و این تئوری نمی تواند پاسخگوی همه مسائل مردم باشد، بنابراین فرصت الان ما عمل به گفتمان انقلاب است.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: گرایشی به سمت اسلام ناب  و اسلام خواهی در اوج مسیر است، اما از سویی دیگر دشمنان به شدت به اسلام هراسی دامن می‌زنند، چون اسلام می‌خواهد بساط ظلم و ستم آنها را برچیند که این به نوبه خود اتفاق بسیار بزرگی است و ما باید حفظش کنیم .

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه امام (ره) مردم را ولی نعمت می دانستند، افزود:  امام (ره) از مردم خواست که برای تعیین سرنوشت خودشان نقش آفرینی کنند و بر همین اساس مرد، زن، پیر، جوان، کودک، جوان همه آمدند و با عملیات‌ها متجاوزان را از کشور بیرون راندند.

وی با بیان اینکه حتی آن زمان هم امام (ره) برای رفع فتنه‌ها باید جنگ کنیم، چون مذاکره با دشمن بی فایده است، اظهار داشت: اکنون نیز  بحث سر هسته‌ای و غیر هسته‌ای بودن نیست، بلکه بحث ما با غرب بر سر گفتمان انقلاب است و نوع مدیریتی که در جامعه ما شکل گرفته است .

حوزه علمیه؛ خاستگاه انقلاب اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، حوزه علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی خواند و گفت: حوزه علمیه باید نگاه به حاکمیت داشته باشد، چون الان حاکمیت اسلام دست حوزه های علمیه و مراکز دینی است.

وی افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه رونق گرفت و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را در یک کلام خلاصه کنیم، پیامش این بود که دین می تواند پاسخ گوی نیازهای بشر باشد و جامعه بشری را از بن بست های پیش رو خارج کند.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: فرصت طلایی که به برکت انقلاب برای حوزه‌های علمیه و طلاب فراهم شد، در تاریخ و انقلاب بی بدیل است و ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

وی با بیان اینکه بین حوزه علمیه امروز و حوزه علمیه گذشته زمین تا آسمان فرق وجود دارد، خطاب به طلاب گفت: شما باید افق نگاهتان را بلند ترسیم کنید، به طوری که افق نگاهتان باید این باشد که می‌خواهید تمدن اسلامی را در دنیا پایه گذاری کنید و این هدف با تلاش بیش از پیش حوزه‌های علمیه محقق خواهد شد.

دستاوردهای انقلاب باید برای نسل امروز روشنگری شود

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بعد از انقلاب دستاوردهای نظام ای مردم تبیین و تشریح نشده است، گفت: باید مشکلات و اوضاع جامعه در زمان پهلوی را برای جوانان و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بیان کنیم و این از ضعف مسئولان و دستگاه های فرهنگی است که تاکنون نتوانسته برکت‌های انقلاب را برای نسل جوان جامعه روشنگری و تبیین کند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه علمی و تولیدی بودیم که حتی کشورهای غربی هم از این پیشرفت های ایران با وجود تحریم ها تعجب کرده اما مسئولان فرهنگی کشور متاسفانه در تبیین این برکات ضعیف عمل کرده اند.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه برخی از خواص اعتقاد به تکیه بر غرب دارند و ظرفیت کشور را نمی بینند، اظهار داشت: جایگاه، عزت و اقتدار ایران اسلامی در پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روزه هم از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلام ناب واهل بیت(ع) به شدت در دنیا مشتری دارد، گفت: اقبالی که امروز چه در داخل کشور و چه خارج از کشور به حوزه های علمیه می‌شود این هم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و حتی قدرتی که الان ایران اسلامی در منطقه و جهان دارد از برکات گفتمان انقلاب اسلامی است و باید پای این گفتمان تا آخر بایستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha