جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

درختکاری میان ادیانی

حوزه/ دانش آموزان سه دین ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودی در انگلستان دور هم گرد آمده و با هدف ترویج همبستگی و اهمیت دادن به محیط زیست، اقدام به درختکاری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانش آموزان انگلیسی با پیشینه‌ها و ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودی در سنت آلبنز شهری در منطقه منچستر-لیورپول جمع شدند تا در کنار یکدیگر درخت بکارند. این حرکت در محل نهال‌کاری جنگل‌ هارت‌وود در وودلند تراست انجام شد.
هدف از این گردهمایی ایجاد همبستگی میان دانش آموزان ادیان مختلف و ترویج اهمیت به امر درختکاری و محیط زیست بود.
در این تجمع هر یک از دانش آموزان دیدگاه‌های دینی‌شان را درباره اهمیت محیط زیست و درختکاری به اشتراک گذاشته و دانش آموزان مسلمان روایت‌های مشابهی در این باره از قرآن و حضرت محمد (ص) بیان کردند.
لوسی ماتیوز، مدیر اجرایی اقدام مسلمان برای توسعه و محیط زیست در خصوص دیدگاه اسلام درباره درختکاری، با بیان حدیثی از حضرت محمد (ص) گفت: پیامبر اسلام فرمودند: اگر یک مسلمان درخت یا دانه گیاهی را بکارد و سپس یک پرنده یا یک شخص یا حیوانی از آن بخورد، این عمل برای او ثواب خیری را ثبت می‌کند.
روشن آرا علی، سیاستمدار حزب کارگر،  مدیر دانشیار بنیاد جوان و نماینده مجلس بریتانیا درباره اهمیت فعالیت‌های میان ادیانی گفت: در زمانه‌ای که اسلام‌هراسی و عدم مدارا و تحمل در جامعه در حال رشد می‌باشد، این گونه ائتلافات و فعالیت‌های میان ادیانی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

درختکاری "میان ادیانی" دانش آموزان مسلمان، مسیحی و یهودی

درختکاری "میان ادیانی" دانش آموزان مسلمان، مسیحی و یهودی

درختکاری "میان ادیانی" دانش آموزان مسلمان، مسیحی و یهودی

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha